Serial utgang gps = "<0> <0> <0 >..."?!?!?!?!

M

ma_ok36

Guest
Serial utgang gps = "..." Hva skal jeg gjøre ????????: trist:

Hvilken GPS?? Vennligst holde den på 2 til 3 timer og holde antennen utenfor vinduet til å møte en klar himmel ..... utskriftene dine vil komme automatisk ....

Panic! Seriøst, hvis du ser en serie med tegn i det hele tatt det betyr at seriell kobling virker OK så problemet ligger med å sette opp GPS-modulen. Du må fortelle oss mer om det å diagnostisere problemet ytterligere. Brian.

GPS går i dvalemodus og når den er slått på tar mye tid å synkronisere med satellittene og lagre innkommende data inn i sin flash-minne før du gir det ut til brukeren ... GPS går i dvalemodus hvis en. GPS er ikke brukt for lang tid (slås OFF for kontinuerlig 3 dager og over) 2. Kaldstart er igangsatt. 3. Det er overskyet vær og GPS forsøk å Synkroniser med satellittene og klokker ... Ikke bekymre deg .. det er ingenting galt i din GPS .. Men tiden for dataene inn i GPS avhenger av hvor raskt flash-minnet er over skrevet .. tiden avhenger av moduler ... noen tar 2 til 3 timer ... Noen tar mindre enn det .. noen tar nesten en halv dag .....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- innlegg lagt ved 13:29 ---------- Forrige innlegg var ved 13:28 ----------[/SIZE] [/color] Får du symbolet $ etterfulgt av noen tekst deretter fulgt av 0 0 0 ....... på din terminalvindu ?????

? er GPS kretsen feil

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 09:03 ---------- Forrige post var på 09: 00 ---------- </span></span>
nei! only "

Ingenting galt i kretsen din, inntil det får effekt i løpet av få timer os strøm PÅ .....:) Ikke bekymre deg .. GPS vil fungere ...

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 13:42 ---------- Forrige innlegg var ved 13 : 33 ---------- </span></span>
Det vil rette opp, men kan du poste snap skudd av responsen på GPS ... du ser ut i HyperTerminal eller noen annen programvare?? Jeg hadde postet en programvare i en zip-fil kalt UNAV .. Vennligst prøv med det også ... når du bruker den lukke alle seriell vinduer med at com port .... http://www.edaboard.com/thread125778.html

Ja, jeg får utgang, men produksjonen er bare "" Og ikke noe annet! Denne utgangen er tatt fra "terminal" software og med "hyper terminal", er det ingen utgang. Com port tilkobling til GPS kan være galt?

hva er den overføringshastigheten? standardinnstillingene 4800 ... Hvor mange timer fikk du beholde den på?? Visste du prøve med UNAV foftware at jeg hadde festet i forrige lenke tråd ..... Også jeg får utgang som 0,0 men det blir utbedret etter 5 til 6 timer på å bytte PÅ ..... Kontroller antennekontakten gang .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back