seriell programmering på Proteus - max232 problem

W

wolverine123

Guest
hei folkens jeg prøvde å simulere seriell programmering på Proteus og prøvde å sende et tegn, jeg har lagt en virtuell terminal i begynnelsen før du passerer gjennom max232 og jeg kunne se karakteren fine ... men etter å ha passert gjennom max232 aldri jeg fikk samme karakter igjen ... som om sendt 'A' jeg ville få '_' etter å ha passert gjennom max232 .... kan noen vennligst hjelpe: S

Ingen kan svare på spørsmålet ditt uten kretsen din Sjekk din krets to ganger. Eneste problemet er med kretsen Nandhu

Husk at Max effektivt inverterer signalet. Du må sende det via en annen Max

Følgende bilde viser teksten som overføres fint men følgende etter å ha passert gjennom max232 viser noe annet Men hvis det begynner å bli invertert så jeg vil ikke se den ønskede effekt når jeg kobler en seriell kabel og teste produksjonen i HyperTerminal??

den vterm i ISIS må vendes til å koble en mx232 i simulering ... du har valgt å invertere RXD og TXD i vterm egenskapene?? kanskje det er problemet ...

Jeg vet dette veldig gammel tråd, men jeg ønsker å sette svaret der bare incase noen lete etter den. Høyreklikk på den virtuelle terminalen, redigere egenskaper, endre fra normal til invertert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back