sigma-delta-modulator problemer

T

trashbox

Guest
1) Mange sigma-delta-modulator's Simulink modeller omfatter noen få blokker, som får verdien kan være 0.5/1.0/2.0.Hvordan avgjøre om gevinsten blokken er nødvendig og hvordan man skal avgjøre disse få verdier?

PS, The pic (SDM.jpg) er et eksempel.A1 (A2, B1, B2, B3, C1, C2) blokken er det jeg nevnte gevinst blokk.Dette bilde er fra Richard Schreier s håndbok.2) Jeg lastet ned gratis sigma-delta-modulator verktøykasse fra
h ** p: / / www.mathworks.com / matlabcentral / fileexchange
Jeg som eksempel står skrive (en plot.m fil som inneholder linjene på høyre side av spekteret) og finn frekvensen-domenet plot kan ikke jobbe (tid-domenet plot kan arbeide hvis jeg skriver et plot.m fil som inneholder linjene til høyre tid-domene figur).

The Matlab prompt tips:
??Forsøk å kjøre skript plottet som en funksjon.
Feil i ==> plot på 21
plot (linspace (0,1, N / 2), DBV (spec (1: N / 2)));

Jeg er sikker på at dbv.m eksisterer i den samme banen med plot.m
PS, The pic (Toolbox.jpg) er også fra Richard Schreier s håndbok.

Hva er dine meninger?Mange takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Gevinsten blokkene er sigma-delta-modulator loop filter koeffisientene.De brukes til å stabilisere loop filter for gitte spesifikasjoner.
The noise transfer function (NTF) for modulator avhenger faktisk av loopen filteret transfer funksjon.Koeffisientene av loopen filteret og dermed løkken filteret transfer funksjonen er resultatet av kompromisset mellom støyreduksjon og stabilitet.I Schreier verktøykassen, er det out-of-band gevinst som vil gi det kompromisset (høyere få mer undertrykkelse, men lavere stabilitet).
Så koeffisientene vil avhenge av dette kompromisset (satt av deg) og av arkitektfirmaet av loop filter (Butherwoth, Tsjebysjov, ... også satt av deg), men den gode nyheten er at
de er generert av funksjoner som synthesizeNTF i verktøykassen.

Hei Shpongle,
Tusen takk for svaret ditt.

Loopen filteret nevnt i innlegget ditt er low-pass-filteret som blir brukt i Sigma-delta ADC / DAC å undertrykke den høyfrekvente kvantisering støy?

Min sigma-delta modulator brukes i phase-locked loop for å fullføre en brøk-N PLL.I et slikt program vil PLL dynamikk undertrykke høyfrekvente kvantisering støy.Så får blokken er fortsatt kritisk?

nei, er det sløyfe filteret totale bilde av ditt innlegg.
Delta sigma PLL, er gevinsten blokken fortsatt kritisk fordi du må ta loopen stabilitet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back