Sigma Delta - To trinns uttynning filter

A

analog_fever

Guest
Jeg designer en to trinns filter å gjøre svekking på resultatet fra en Sigma Delta modulator. Her er spec - Sampling frekvens - Fs - 1.4MHz uttynning factor - D - 100 Output oppløsning - 13 bits. Filteret, og modulator nullstilles hver 100 klokke sykluser. For å oppnå dette, jeg brukte en 5 trinns CIC filter å desimere med 20 for første etappe. For det andre stadiet håper jeg å bruke en LPF å desimere med 5. 1. Noen forslag på en multiplikator gratis LPF implementering? 2. Vil en CIC arbeid for andre scenen også?

1. Noen forslag på en multiplikator gratis LPF implementering? Selv om du klarer å bygge en multiplierless LPF det er svært sannsynlig at det ikke vil ha god ytelse. 2. Vil en CIC arbeid for andre scenen også? Det kan eller kan ikke, avhengig av båndbredde av signalet av interesse. Du kan ende opp med en situasjon når pålegget av en RIK som kreves for å tilfredsstille system egenskaper vil bli for stor. Også ikke glem passband henge med RIK filtre. Prøv å evaluere resultatene av en kaskade kombinasjon av to CIC filtre i MATLAB.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back