signalbehandling relaterte

M

muralicrl

Guest
Hallo,

Hva er programmene av Cross korrelasjon og Auto correalation?

Hilsen,
N. Muralidhara

Cross korrelasjon, som navnet og det er definisjonen antyder, er den representerer likheten mellom to ulike signal.Hvis to signaler blir overlappet ved å skyve en av dem i tiden domene, er området under overlappes regionen mål av thecross-korrelasjon.Større verdi, mer like er de to funksjonene.

Det samme for samme signalet er autokorrelasjon.Funksjonen er overlappet på seg selv og overlappes området måles.Dette er nyttig måler tilfeldighet i et signal.Anta at du har et tilfeldig signal.Da er det autokorrelasjon bør være null for alle verdier bortsett fra t = 0.Og verdien bør være store for t = 0.Denne relative mål på autokorrelasjon verdier ved t = 0 og t ≠ 0 gir mål tilfeldighetstester av signalet.

Du kan gjøre et enkelt eksperiment.Bruk en Scrambler krets av dine egne choise og mat klokke til det å generere en pseudo random signal.Signalet vil være pseudovilkårlige i den forstand at det vil ha noen lavfrekvente periodicity men over en stor tid det loks tilfeldig.Deretter kan du bruke shift registrere deg for å generere ulike forsinkelsen i signalet.Nå og dem litt etter litt, og ved utgangen koble en LPF og måle gjennomsnittlig outut spenning ved hjelp av multimeter.Du kan finne at verdien av den gjennomsnittlige produksjonen er svært liten på alle dela verdier unntatt ved forsinkelse = 0, A ((2 ^ n) -1) der n er no.f scrambling scenene hvor mange skift scenene du har brukt for generere PRN signal i Scrambler krets.

Kjære venn,

Her igjen, til incontinuation subharpe, jeg vil gjerne gi deg eksempel på et praktisk prosjekt som jeg jobbet med for Auto-korrelasjon.

An-board (missil) delsystemet som er ansvarlig for å utløse av stridshode når du er i nærhet til tåget bruker "auto-korrelasjon", for visse opplysninger.Her er en PN-kode encripted signalet overføres som "treff" målet, og igjen er mottatt av denne on-board system.Tydeligvis det innkommende signalet vil ha forsinkelse Doppler.Nå når dette mottas signalet er "forbundet" med referanse signal, forsinkelse blir beregnet, forteller "hvor-langt" er målet til stede og hvor rask er den nærmer / receeding.

Håper dette hjelper ...!!!!

Sai

Takk for referanse til de fantastiske forsøket.Jeg har en spørring.Når objektet er stillestående de mottatte signalet bli forsinket med resoect til overført signalet og inyut output relatin er på formen

O / P (t) = K i / p (t - T)

hvor T er 2 * avstand / hastighet av signalet.Så utdataene er en forsinket kopi av innspill PRS.Fra skikkelig kartlegging av autokorrelasjon med forsinkelse forsinkelsen kan bli funnet.Men hvordan denne teknikken hjelp CAE av objekt i bevegelse når Dopplereffekt kommer inn i bildet?Canyou være litt detaljert?

muralicrl skrev:

Hallo,Hva er programmene av Cross korrelasjon og Auto correalation?Hilsen,

N. Muralidhara

Det er ikke lett å forklare u disse konseptene, sshould u ha grunnleggende av stokastiske variable og SPECTRRAL ANALYSE.bedre u henvises til bøker som Taub Schilling, og Simon HAYKIN

Kjære Subharpe,

Nå beklager, jeg visste ikke nevne at Rx signalet er faktisk "Bifercated" inn i to kretser.En krets ekstrakter Doppler informasjon og den andre ikke hva jeg tidligere nevnte.

TX signal PN encryped.Antall bits som brukes for "fulle" sekvens er forhåndsbestemt.Under Tx hele lengden blir gjentatt syklisk.Så det er hvordan det er mulig å kryss-korrelere.

Hope Nå klarere nå ...!!

Sai

Det finnes en rekke programmer for disse verktøyene.Den viktigste anvendelsen av Autokorrelasjon er å skaffe kraft spekteret tetthet.Faktisk Fourier transform av autokorrelasjon er makten spekteret tetthet.

krysse korrelasjon viser korrelasjonen mellom to ulike signal.I noen motiver er det nødvendig å bruke signaler med lav cross korrelasjon som CDMA signaler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back