signalet separasjon i tid eller frekvens domene?

M

manasiri

Guest
Hvordan kan vi skille to signaler som overlapper hverandre i frekvens domene?

en signalet er smal (10 MHz båndbredde) og sterkere, og et annet signal er stort band (50 MHz) og svakere enn det.
hvilken programvare methodes finnes i dette faget?

Hei,Vet du om disse signalene overlapping i tid domene?

ja, overlapper de i gang domene.
den første løsningen kan bli vurdert, er i snitt.men ikke av de signalene har tilfeldig atferd (som hvit støy).
derfor jeg ønsker å finne en annen vei for signal separasjon.
takk.

Hei igjen,

Vennligst glemme mitt første spørsmål.Det var ikke så hyggelig!

Hva er sentrum frekvenser av disse to signalene?

Hvis disse signalene har sentrale frekvenser som, i forbindelse med sitt band, fremme overlappende i noen frekvens, kan du prøve å bruke Independent Component Analysis (ICA), men det er nødvendig å fylle ut et par av kravene for å bruke ICA på en effektiv måte.

Kan du gi mer informasjon om disse signalene?Med vennlig hilsen.

signal 1 er harmoniske av et bilde med f0 = 75 MHz og BW = 50 MHz - (50-100 MHz).
signal 2 er belomng til FM-radio (for eksempel 88-108 MHz).selvfølgelig mange signaler eksisterer i dette bandet.men vi kan bruke forenkling og anta 88-90 MHz.

tha main signal om at jeg etter utvinning i Buzzy band er et signal tha strekker seg 0-50 MHz og det harmoniske utvidet til 1 GHz hver 50 MHz.(50-100, 100-150, ... MHz).

i radio spekteret har vi mange signaler tha ocupy noen band som overlapper de viktigste signalet og det er harmonices.hvis vi bare har én harmoniske av signalet, kan vi bruke det (beloww 500 MHz).

takk for oppmerksomheten og svarer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back