sikkerhetssystem

G

gurinder_dhiman

Guest
hei,
Jeg vil gjøre et sikkerhetssystem som kan ha følgende funksjoner
bevegelse detektor
røyk, gass lekkasje detektor
trådløse sensorer
auto dailer GSM / fast linje
osv.CCTV kamera samvirking.
hooter, alarm.

does enhver kropp gjerne hjelpe i utviklingen av dette prosjektet.

til nå har jeg planlagt å bruke microcontroller for hovedkontrollpanelene enhet.gsm-modul for telefonen dailing.rf transcever for kommunikasjon.og mp3-dekoder chip for talemeldinger.

kan noen kroppen hjelpe meg i å velge den beste microcontrooler.

kan du kontakte meg på gurinder_dhiman (at) yahoo.co.in

gurinder_dhiman, ..

Først av alt, du har å utforme systemet i blokk diagrammer for å finne ut hvor mange innganger og utganger du har.
Second, velger microcontroller som oppfyller kravene ovenfor.
Tredje, design systemet block-by-blokkere og sørg for at hver blokk fungerer frittstående.Og deretter koble dem sammen.

Håper dette hjelper.

Hei alle,
Slike gode tips og skritt du har nevnt, "seadolphine2000" forProsjektet, og håper ting vil fungere ut for hans prosjekt.
ser fram til at den oppdaterte opplysninger fra deg.

De beste ønsker

og hilsen.

Jeg har integrert tre sensorer med hverandre
Jeg brukte pic kontrolleren fordi den har innebygd ADC
mitt en kontrolleren var festet til to sensorer
andre kontroller hadde sensor pluss den trådløse modulen

Jeg kjører en tidtaker isr av hver 250 msec, der jeg sender en forespørsel til første kontrolleren, i svaret på dette, min kontrolleren sender data av sensoren til kontrolleren har trådløse modulen

etter mottak og analyse av strengen i sende data via den trådløse modulen

for bevegelse detektor Jeg brukte Pir sensor som ga høy signal hvis det er noen bevegelse

hvis ur bevegelse gasslekkasje og røykvarsler gir digital ut settes deretter u kan koble disse med en kontroller og kan målingen dataene i hver sensor og holde øke noen conuter i svaret av alle gyldige allarm av sensoren
Hvis ingen av telle økning fra definert grense,
u kan sende data via trådløse sensorer og samtidig u kan kjøre rutinen sende meldingen via GSM-modul og kan også kjøre buzzer

u kan gjøre all jobben med én kontrolleren enkelt kjører @ 20Mhz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back