SIM300 modul tilbakestilles når du oppretter kontakt

P

phaedrus

Guest
Hei, jeg har et problem med SIM300 modem nullstilling når jeg oppretter en socket bruker: AT + CIPSTART = "TCP", "xx.xxx.xxx.xx", "80" $ 0D. Modemet er drevet av en vegg adapter. Når jeg gjør mine studier med en PC er det absolutt ingen problem. Når jeg kobler modemet til mikro styret, bare da problemet skjer. Modemet strømforsyningen i begge tilfeller er den same.All andre funksjoner (viz lage / motta samtaler, skaper en IP etc) jobber også fint med dette forumet. Jeg antar det er en makt reset, fordi jeg får: RDY + CFUN: 1 + CPIN: KLAR om 10 sekunder etter at jeg sende CIPSTART kommandoen. Noen ledetråder på hva jeg bør se etter? Cheers.

Hei, brakte Its a DC vegg adapter slår en frittstående modem med akkurat den RS232 pinouts ut på en 9 pin DSUB. Dette kobles til PC eller micro styret. Som jeg sa modemet modulen er fungerer perfekt med PC, men ikke med micro styret. I begge tilfeller samme vegg adapter blir brukt, med ingen endring i konfigurasjon.

vennligst chk hvis yr microntroller få starte ....... gjorde u konvertere voltag nivå på ttl?? ved bruk med microntroller

Takk for svare. 1) Nei, mikro-kontrolleren ikke blir tilbakestilt, jeg vet det fordi jeg har satt noen LED å sjekke nullstille tilstanden. 2) Styret har jobbet bra med samtale making, DTMF dekoding med samme modem for ganske lang tid. Som jeg sa, problemet oppstår bare når jeg oppretter en socket. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] Det er et nivå omformer MAX chip for 3.3V til RS232 nivåer for modemet.

hvis adopter arbeider poperly med din pc ..... og kontroller ikke få nullstilt i når du attech controller da eneste som er igjen er program ..... kan du sørge for controller Dont henger når den er åpen socket til tross for få starter ?????

Vel problemet ble løst etter at jeg kortsluttet pins 1/4/6 på modemet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back