SIM900 sender respons for AT og / eller AT + CGATT = 1 kommando som + CFUN: 1 SATT

A

AshwinDubey

Guest
Hei alle .. Jeg jobber med SIM900 og når jeg sender kommandoen AT den returnerer + CFUN: 1 satt inn og ingenting etter det fungerer, det er AT + CGATT = 1 og deretter begynner retur FEIL. Jeg har satt AT + CGATT = 1 i loop, men den returnerer feil for alle forekomster av kommandoen. Uten noen endring i koden når AT kommando sendes og respons fikk er OK + CPIN: KLAR, alt etter som fungerer godt. Men den samme koden virker ikke når AT kommandoen ikke returnerer KLAR. Hva gjør + CFUN: 1 SATT betyr .. hvorfor AT + CGATT = 1 returnerer feil hvis dette svaret blir fikk fra AT kommando ... alle hjelpe ville være mye verdsatt ... Takk ...

Det er en del av koden som kjøres på strøm ... Denne testen kontrollen utføres til om modemet detectes sim i modemet ... Skriver den ut SATT ... så den registrerer og blir klar .... så det kan akseptere enhver kommando fra brukeren .... men uansett kommando du gir det vil igjen skrive dette betyr at modemet får restartet igjen og igjen og ingen kommandoer fungerer senere ... sin problem med strømforsyningen .. den surrent Rangeringen er ikke nok .. Bruk 12V/1A for modem

Takk for hjelpen .. det virker logisk .. også en ting er mens feste enheten til nettverket, som sender AT + CGATT = 1 Jeg trenger å fortsette å sende den for annen gang (5-6 ganger) og da får jeg den respons OK. Hvorfor det tar så lang tid ...

først teste den i HyperTerminal og se om samme problem er det i testing modem bare ... dvs vil gjøre det litt mer enklere å feilsøke .. Jeg håper du registrere GPRS før feste ved å sende kommandoen AT # GPRSMODE = 1 OK AT + CGREG = 1 OK AT + CGATT = 1

Det er en del av koden som kjøres på strøm ... Denne testen kontrollen utføres til om modemet detectes sim i modemet ... Skriver den ut SATT ... så den registrerer og blir klar .... så det kan akseptere enhver kommando fra brukeren .... men uansett kommando du gir det vil igjen skrive dette betyr at modemet får restartet igjen og igjen og ingen kommandoer fungerer senere ... sin problem med strømforsyningen .. den surrent Rangeringen er ikke nok .. Bruk 12V/1A for modem
utformet utgang for PS er 4,1 V. Anbefalt regulator krets design er gitt i side 21. http://www.simcom.us/act_admin/supportfile/SIM900_HD_V1.01 (091 226). Pdf

sjekke spenningen ved å sende på kommando som vist pdf fil .... er det alltid nominell til operere modemet på 5v med 1A gjeldende

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back