Simulation resultater Difference?

C

carpa

Guest
Jeg har simulert en viss trådløst kommunikasjonssystem i doppler falming kanaler.Men simuleringen resultatene (BER vs SNR) er forskjellig fra andre bøker og papirer, selv kanalen parametre og Demodulation teknikkene er de samme.

Er dette et alvorlig problem, eller denne typen forskjellen er populær når kanalen modell (bare modell, ikke parametre som Doppler frekvens eller forsinkelse profil) er forskjellig fra hverandre.

Hei

Det avhenger av hvordan ulike er din simuleringer og hvor forskjellig er den kanalen modellen du bruker, hvis kanalen modellen er den samme, bør du få den samme tomten som er i bøker og papirer, ellers kan det si noe galt med simuleringer.Denne forskjellen er svært viktig avhengig av hvor du sender inn resultatene dine, hvis det er et papir, resultatene må bekreftes godt

skål

Sal

Hvis ur sikker på at kanalen parameterne & the mod / DEMOD er identisk - så u kan gjøre de vanligste feil ppl gjøre - nemlig feil måte å legge til støy.

Jeg anbefaler d u til å se nærmere på refererer Grafer og hvis de sier at en kurve over Eb / No v / s BER ...så se til at å legge til støy som per gitt SNR til o / p symboler på TX-kjeden er feil.

Som kanal SNR -> EC / No (dB) = Eb / No (dB) - Modulation Gain (dB)

Her Eb -> Unmodulated bits &
Ec -> Modulated symboler passerte gjennom kanalen.

PS: Må lemme vite om det var noen hjelp

skål

Jeg har nøye beregnet forholdet mellom SNR og Eb/N0, og for tiden fordi jeg simulere en OFDM-system og jeg bare bruke SNR på mottakeren anttenna som x-asix av handlingen.Jeg har allerede normalisere strømmen av trådløse multipath kanal til 1.

På papiret for sammenligning detaljene i kanalen modellen ikke var beskrevet tydelig, selv om parametre ble gitt som Doppler frekvens og forsinkelser profil.Jeg tror den simulerte ulike forårsakes av annen kanal modell.

Er det riktig?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back