Simulation With Spice, Hvor mye pålitelige?

F

fala

Guest
Hei, jeg har bygd en Voltage Booster for OPAMP og jeg simulerte at med krydder i Protel DXP 2004 programvarepakken.designen er hentet fra National Application Note AN-272 120V Swing Booster (http://www.national.com/an/AN/AN-272.pdf).
det jeg trenger er maksimal stabilitet av spenning og evnen til å holde svært lave spenninger.for sjåføren scenen har jeg brukt ulike trykk trekker: Bipolars (som originaldokumentet), bipolar darlingtons og MOSFET.alle sammen komplementære NPN, PNP (n, p-kanaler i tilfelle MOSFETs).Jeg brukte 1uV (1 mikro volt) sinusformet (1KHz) inngangssignalet og sammenlignet utganger (i mangel av noen ekstern støy).noen transistorer definitivt hatt jevnere utganger enn andre.Jeg vil vite hvor mye disse resultatene er korrekte?hvis jeg hadde ingen støy i virkelighetens verden, ville jeg få disse resultatene?kan jeg stole på resultatet av sammenligninger mellom forskjellige transistorer fra denne programvaren?
takk.
Sist endret av fala den 21. Des 2005 13:27, endret 2 ganger totalt

Simulatorer er bare så nøyaktig som modellene som brukes.Ved lavere frekvenser modellene er akseptable.Du bør også no a. Støy analyse.Dette er en del av. Ac analysen.

takk flatulent, jeg vil bygge en konstant strøm kilde med spenning booster som jeg har forklart.oppløsningen av aktuell bør være bedre enn 1nA (dagens støynivå mindre enn 1nA).med krydder simulator Jeg har funnet ut Darlington BJTs er vanligvis bedre enn MOSFETs.men i teorien jeg tror støy strøm av MOSFETs er mindre enn BJTs generelt.så dette gjorde meg litt forvirre.kan noen forklare dette?

Alt avhenger av frekvensområdet.Ved RF og mikrobølge MOS er roligere.På lyd BJT er generelt roligere.JFET er enda lavere, men ikke høy effekt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back