simulering av op-amp uA741 i PSpice

A

absoluteawesome

Guest
Hei folkens Jeg vil bare spørre .. Jeg fikk noen spørsmål med PSpice å finne noen praktiske op-amp begrensninger med op-amp uA741 .. problemet er nå .. jeg allerede konstruere kretsen som er gitt i veilederen min .. men jeg didn 't få simulering av denne kretsen .. kan u hjelpe meg? er det noe å gjøre med spesifikasjonene for OPAMP? Eller kanskje jeg må endre noen innstilling for op-amp? .. Her vil jeg knytte min krets

spørsmålet mitt er egentlig å studere noen praktiske op-amp begrensninger bruker ua741 i PSpice .. for dette spørsmål må vi finne innspill offset volatge, innspill bias strøm og innspill motregne .. men mitt første problem nå er at .. når jeg konstruere kretsen gitt i PSpice .. for simulering del, jeg bare få en rett linje .. supposely jeg skulle få sinus kurve .. kan du hjelpe meg? er det noen spesifikasjon av PSpice jeg skulle endre seg når vi bruker ua741 å få resultat?

[Quote = absoluteawesome] mitt spørsmål er egentlig å studere noen praktiske op-amp begrensninger bruker ua741 i PSpice .. for dette spørsmål må vi finne innspill offset volatge, innspill bias strøm og innspill motregne .. men mitt første problem nå er at .. når jeg konstruere kretsen gitt i PSpice .. for simulering del, jeg bare få en rett linje .. supposely jeg skulle få sinus kurve .. kan du hjelpe meg? er det noen spesifikasjon av PSpice jeg skulle endre seg når vi bruker ua741 å få resultatet? [/quote] OK, jeg tror jeg har forstått hva du mener. Du har oppgaven å avsløre ved simulering hvilke av de virkelige parameterne har blitt implementert i simuleringsmodellen for 741 OPAMP, ikke sant? 1.) Jeg hadde en titt på skjematisk, og jeg ser en 5 volt DC kilde ved inngang (ved R1) av invertere kretsen. Hvorfor? 2.) Og hvorfor forventer du en sinusbølge? Jeg ser ingen sinusbølge kilden! 3.) Hva er årsaken til både motstander av 5 kOhms? Mitt spørsmål er, fordi jeg tror du kommer til å simulere OPAMP uten tilbakemelding, er jeg galt? 4.) Hvis du liker å få resultater for offset og bias parametere, er det absolutt viktig for deg å vite den eksakte definisjoner for disse parameter. Kjenner du dem?

Du ønsker kanskje å bruke en VSIN kilde i stedet for en VDC kilde for Vs, forutsatt at du utfører en transient analyse? Også formålet med en μΩ motstanden er tvilsom. Som du ser av noden spenninger, det genererer en ridicolous spenningsfall på 80 FV, men det gjør ikke vondt, selvfølgelig.

Her vil jeg knytte mitt spørsmål for dere å henvise .. virkelig sette pris på det, hvis dere kunne hjelpe meg med dette .. håper er spørsmål mer klarere å forstå .. Jeg vil bare vite er det noen innstilling i PSpice jeg burde forandre? og om PARAMATER u sagt før .. hva er det egentlig?

[Quote = absoluteawesome] Her vil jeg knytte mitt spørsmål for dere å henvise .. virkelig sette pris på det, hvis dere kunne hjelpe meg med dette .. håper er spørsmål mer klarere å forstå .. Jeg vil bare vite er det noen innstilling i PSpice jeg burde forandre? og om PARAMATER u sagt før .. hva er det egentlig? [/quote] For min mening, er formuleringen av oppgaven din klar og du kan følge instruksjonene. Imidlertid er det nødvendig å kjenne DEFINISJONER! Derfor er mitt spørsmål til deg: Vet du, for eksempel definisjonen for offset spenning og motregne? Hvis ikke, er dette første skritt du bør ta.

im ikke så sikker på det .. kan u hjelpe meg? Jeg mener forklare det for meg .. egentlig det verdsetter så mye!

wow, dude du må gjøre lekser først. spoon fôring er smertefullt. les dette nøye: når det kommer til simuleringer, MÅ du vet hva du kan forvente før du treffer "kjøre"-knappen. hvis du ikke vet hva du kan forvente så du er en ubrukelig ingeniør. hvis du er student, så er du bare å få av, få A, komme inn på arbeidskraft og deretter bli en ubrukelig ingeniør. Jeg er ikke å være tøffe (ok, jeg er en liten bit), men vennligst innser jeg prøver å gi deg de beste rådene du trenger på dette punktet i din lange karriere. gjøre lekser, forstår hva du gjør. hånd beregninger for å se hvilke verdier du bør få. Deretter simulerer kretsen og bekreft din hånd beregninger. så hvis du fortsatt har spørsmål etter dem her. Mr.Cool

Mr. Cool Jeg er helt enig med deg. Jeg tror dette forumet skal ikke bare gi noen tekniske råd, i noen tilfeller gjør det egentlig forstand (eller enda er nødvendig) for å gi noen anbefaling om hvordan å lære og hvordan de skal samle kunnskap. Thanks.

Jeg er fra samme universitet som forfatter. Med henvisning til vedlegget (spørsmål) ovenfor, hvordan jeg skal beregne Vio for tilstanden a, b og c? For tilstand b og c, ettersom R1 / / Rf er gjennomført, må jeg likevel å vurdere Vos grunn inngangsstrøm offset? Takk for leser dette, ville noe hjelp bli høyt verdsatt.

int kretsen i Figur 1-1 .. hvordan vi faktisk utlede ligningen trinnvis for å få Vo bruker kirchoff gjeldende rett? er det som Vo-V-/RF = Vo / RL da Vo-V-/Vo = RF / RL 1 + V-/V0 = RF / RL V-/Vo = RF/RL-1 ?????? Jeg tror noe galt med ligningen .. hvordan gutta? det Vo verdien er der rite? er det Vo =- 5V

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back