Simulering i modelsim ....

D

dBUGGER

Guest
Hei alle ...
jeg har prøvd å simulere noen kode der det er en data buss
som er erklært å være av InOut type.Jeg har simulert min VHDL-kode og
både lese og skrive operasjoner det fungerer fint, også data buss
får tri-uttalte (Z) når den ikke er i bruk.
Nå er denne simuleringen ble gjort ved direkte å sette verdier av signaler
i ModelSim miljøet.Så jeg tenkte å skrive en testbench til
simulere den samme.I dette tilfellet når jeg skriver en del data på databus
det blir ikke tri-fremgår når den ikke er i bruk.Så prøvde jeg å feilsøke
problemet og fant ut at siden i mine testbench jeg tvinge noen verdi på
bussen sier '3 B ', og også i koden i kraft "Z" når den ikke er i bruk, da
STD_LOGIC være løst type løser verdien og gir '3 B 'siden
'Z' har fått minst prioritet.
Hvorfor det virket direkte på ModelSim miljøet var bcoz jeg var
"Innskudd" verdien på bussen og ikke "Freezing" det.Hvis jeg fryse
Verdien det da i så fall også i cud ikke gjøre bussen tri-oppgis.Så jeg ville gjerne vite hvordan i vårt testbench vi kan skrive koden slik
at jeg kan se alle de riktige resultatene.Jeg tror at i praksis vil dette
fungere fint, men det er bedre om i simulering også at vi kan se den ønskede
resultater.Håper noen kan hjelpe.Enn alot [/ color]

Hvis jeg understnd problemet ditt, så er det like U vil at DataBus skal tri-uttalte selv i tilfelle Test Bench.Du har også analysert problemet, og selv har besvart det.Når du "Innskudd" i ModelSim miljø og ingen slike tilfelle i Test Bench.Så ideelt sett bør du sette Data om DataBus for dette varighet, når det brukes bare og etter at 'Z' it; som "3B" etter 250 ns "Z" etter 350 ns;
Jeg prøver å gjenskape problemet men det bør være den ideelle måten.Plz gå tilbake med måter.

Hei SPARC .....
Ja det du sier er riktig.Egentlig kan vi modellere dataene buss på den måten ved å spesifisere "Z" etter noe forsinkelse og igjen gjør.Lesningen er også riktig fra dataene bussen.Men min tvil om vi kan sette noen syntaks som kan utføre den funksjon av hva Deposit 'does in force i ModelSim, slik at vi dont hav å modellere data buss også alt vi gir dataene som at arbeidet kunne vært gjort av vårt program selv.
Jeg søkte litt PDF skjer netto n funnet at det kan ba avsetning for denne type testbench skrive i den nye versjonen av VHDL dvs. 200X.Men hvis du hav andre alternative så gjøre svar.Allikevel enn en meget for hjelp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back