Simulering med IE3D

K

kolesov

Guest
Jeg simulert en planar struktur to ganger.Ved første gang fra 2 til 3 GHz (meshing til 3 GHz) og den andre fra 2.3 til 2.6 GHz (meshing på 2.6 GHz).Jeg får to reults, som er mye forskjellig.

Kunne noen fortelle meg, som er en mer presis?

Takk!

hva r resultatene?
kan det være at det var en feil ved ett av SIM?
gi mer info

Jeg har to forskjellige resonans frekvenser fra to kjører.Jeg vet ikke, som er en mer nøyaktig.

Derfor spørsmålet mitt er: hvis jeg ønsker å få mest nøyaktige simulationresult mellom 2.3 og 2.6 GHz, hvordan kan jeg velge meshing frekvensen og freqency rekke simulering?

Takk!

Meshing er en komplisert prosess.Mer maske
dvs. høyere freq maske innstillinger generelt betyr høyere nøyaktighet.Å ha tillit, vanligvis gjøre en maske om x1.5 av maske med høyest freq og hvis den avviker fra det resultat meshed på høyeste frekvensen, må du endre maske til en tettere ett.Men det kan kompromittere dine simulering tid og ta opp mer minne.Prøv å maske tettere på kantene for å øke nøyaktigheten og se om det gjør noen forskjell.

Håper dette hjelper.

Element7k

prøver å endre maske freq til 10GHZ
Resultatet bør være nær.

ta hensyn til maske parameter kontrollerende antall celler per bølgelengde.Forutsatt at den samme verdien brukes i to tilfeller (maske frekvens på 3 GHz og 2.6GHz), de to resultatene skal ikke være vesentlig forskjellig.Derfor er det bedre å gjøre en konvergens studie, det vil si holde maske frekvens fast, og øke antall celler per bølgelengde.

definitivt 2.3 til 2.6 vil være mer nøyaktig som har liten freq bandet mer ceels er tillagt mens løsningsvariabel kjører gi mer nøyaktige resultater
vekselvis for largere band u kan øke no.av freq.divisjoner nøyaktighet vil forbedre

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back