Single Balansert Mixer design: trenger hjelp i annonser

H

haizal

Guest
kjære venner ..

Jeg trenger hjelp med design min ... Dette er mine opplysninger av design mine:

1) Jeg har laget 90 ° hybrid coupler på 2,4 GHz, som består av 4 port.The isolasjon mellom port 1 og port4 er om-3dB.
-> S21 = 231 = 3dB
-> S11 = S41 =- 40dB
-> fase forskjellig mellom port 2 og port 3 er 90 °
Og kanskje det vil fungere når jeg integrere den med RF / LO og diode mikser (HSMS8101)

2) Jeg har integrert alle disse components.At
port 1: Jeg har representere RF signal strømkilde på 10dBm på 2,4 GHz og
port 4: Jeg har representerer LO med strømkilden på 10dBm på 2,4 GHz.Since jeg trenger for å implementere den for null-IF mottaker frekvensen at jeg er den samme.

Port 2 og port 3: jeg koblet den til én diode som parallelt med hverandre og ble avsluttet ved 50ohm i hver ende.3) Mitt problem er .. når jeg ferdig med kretssimulering med harmonisk balansert,

i) Når jeg meaasure nivået på produksjonen som kommer ut skjema RF / LO på port 1 og port 4 er ikke 10dBm anymore.What skje til kilden? jeg fikk om 5.8dBm er langt fra den genererte inngangskilden av 10 dBm .. Er det målingen er ok?

ii) Et annet problem er ... når jeg måler tilkobling av diode på den andre enden .. fasen forskjellige output fra diode 1 og diode 2 er ikke 90 ° lenger .. Kan noen hjelpe meg og foreslå meg hvor å oppklare denne saken og er denne simuleringen er gyldig?

iii) Mine mål for dette prosjektet er å få I & Q simulering resultat i begge end ... så i'think det er viktig å ha 90 ° fase annerledes etter bestått av diode blandebatteri.Kan noen hjelpe meg med forslag til prosjektet mitt.

hilsen haizal
-takk

Problemet skyldes kanskje til ikke riktig impedans nivåer.
Sjekk med S-parametere i impedances med dioder koblet til.
Kanskje du har noen makt reflektert, slik at du måler en lavere verdi.
Den skjøteanordning gi gode resultater hvis Matchet: også faseforskjell kan forklares på denne måten.
Vær forsiktig at fra RF port systemet bør være lineær, så hold RF-signal på lavere nivå enn P1dB av blandebatteri (kanskje 10 dBm er for høy).
Jeg håper det kan hjelpe.
Mazz

jeg må prøve å sette RF makt og LOs makt ved 0 dBm .. og jeg fremdeles ikke får 0dBm ved inngangen .. når jeg gjør simuleringen det går om-7dBm .. hva skjedde?

Jeg tror min design av hybrid coupler er fin ... når jeg kobler port 3 og 4 til mikser dioder sin ligne noe merkelig .. det er nødvendig å få output ulike 90 ° .. jeg bare å være forvirret med min simulering resultat .. kan enhver hjelpe meg ..for ur informasjon direkte Jeg koblet det 2 dioder (hsms8101-fra agilent) som ett til hver utgang av hybride coupler og si er med 50 ohm terminator.Er det ok med oppsettet mitt? Og det er nødvendig for meg å gjøre impedance matching? Siden jeg trenger for å implementere den i null-IF. (RF freq = LO freq = 2,4 GHz)

Jeg tror Mazz er riktig.Det bør være grunn til refleksjon.Kan du vise hvordan du "meaasure nivået på produksjonen som kommer ut skjema RF / LO på port 1 og port 4".Masure dere spenningen og strøm til disse portene og beregne strøm ved hjelp av likningen som: 0.5xreal (V x conj (I))?Denne kraften er forekomsten makt, ikke kilden makt.Jeg tror viser en graf av designen er mye bedre.

Hei,

Jeg tror din mismatch kommer fra diodene som er cousing ubalanse i coupler.Den er designet for 50 Ohm miljøet, slik at eventuelle alvorlige forskjell diode impedans fra denne verdien kan kurset coupler å oppføre seg dårlig.Dersom du ønsker å matche dioder, bør du gjøre det på 2,4 da dette er frekvensen av RF og LO som er viktig å maching.Du kan alternativt velge en annen diode som har impedans nær 50 Ohm.

Avslutning dioder til 50 Ohms på IF side er kanskje ikke optimalt også, kanskje noen transformator er nødvendig er det å presentere optimale IF impedans til diode.Også er det nesten alltid gunstig å ha IF-filter (selv om IF er 0), fordi dette kan blokkere høyere blande produkter og forbedre den generelle ytelsen blandebatteri.

flyhigh

kjære herr flyhigh og Yolande ...

thanx for begge ur råd ..

Jeg bare sjekk ut mine blandebatteri dioder datablad ...
Det fremgår der ZIF = 150 Ω .. er det sant at jeg trenger å gjøre impedans matchende fordi at dette ZIF ≠ 50Ω? og dette er ZIF representerer diodene impedansen seg selv? bare forespørsel og trenger hjelp for u all .. hvis det er behov for meg å gjøre samsvarende .. hva er passende matchende teknikk .. er det spire matchende eller quarterwave?mr Yolande ..

Jeg tror, for 1. trinn jeg bare ser på strøm og frekvens hvor IF er drop .. før videre simulering på baseband signal ... jeg vil lime inn diagrammet i simuleringen min etter dette .. for nå har jeg bare valgt makt bruke det i dqata skjerm (f.eks: dBm), kan du gi meg en kommentar og forslag til hva jeg gjør ..
thanxLagt etter 43 minutter:dette er min simulation file ...

En ting jeg bare spurte min foreleser om ZIF impedans .. han fortalte meg at ZIF er kun produksjon av diode på hvis frekvens .. det kan virkning på hvis frekvens .. og siden IF oppstå ved lavere frekvenser .. impedans passer på IF er ikke så viktig siden jeg trenger bare å pakke basen bandet signal .. han sa at den normale RF diodene det impedans er 50 ohm .. og denne dioden er testet før og normalt brukes ved 50 ohm .. noen forslag med design min ?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg ser du beskriver om prosjektet.
og is't galt med S41 ..
kan du fortelle din forskjell på å måle resultat og simulering?
prosjektet mitt er forskjellig masse.

Hei alle,

Jeg tror en AC bakken (2,4 GHz) bør legge ved slutten av hver diode og deretter gjennom en LOWPASS filter for å få IF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back