Skalering av hardware tegninger i DraftSight

S

SherpaDoug

Guest
Jeg prøver å bruke DraftSight å trekke noen mekaniske hardware for min PCB. DraftSight er SolidWorks freebie 2D-klone av AutoCAD. Hvis jeg går til McMaster.com og få en. Dwg eller. Dxf tegning av en bolt (MCM # 99306A624 for eksempel) bolten kommer i skalert til 0,7 x størrelse. Lengden på bolten ropte på tegningen er 1 ". Lengden på bolten med DraftSight dimensjon verktøyet er 0,7" Hvis jeg skala hele bolten av 1/0.7 = 1,42857 dimensjonen verktøyet nå sier at det er 1 ", men teksten i tegningen magisk endringene til 1,429 "Er det noen måte å forene de to? Må jeg slette alle McMaster dimensjoner, målestokk delen og få nye dimensjoner? Er McMaster tegningene falsk? Dette gjør det veldig vanskelig å lage en tegning fra importerte deler. PS Jeg bare prøvde den på en annen PC med ekte AutoCAD og det gjør det samme. Så enten McMaster har dårlige tegninger, eller jeg er liksom forvirret ..... PPS Omtrent halvparten av McMaster er 3 / 8 "x 1" er hex bolter (forskjellige stiler) riktig størrelse i tegningene, noen er for store og noen er for små. Jeg antar at du må sjekke hver del du importerer og fikse de dårlige :-(

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back