skalering for ADC

G

garg29

Guest
Kjære freinds

jeg har trukket denne kretsen for å forsterke signalet fra temperatursensoren LM35.i am bruker adc0831. siden LM35 gir 10 mV / C så full skala leser jeg trenger for å få 5volts for 1.5volt (dvs. at 150degree Celsius)
slik at teller opp for gevinsten av 5/1.5 = 3,3333
så for denne im benytter 10k/3k motstander som vist i figuren, men kretsen isnt working.hva må være problemet.

behage hjelpe meg ut
takk
med vennlig hilsen
Amit
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Par spørsmål her:
- Hvis du sender denne kretsen av enkelt 12 V du aldri vil ha produksjon i størrelsesorden 0V (LM324 er ikke lineær al lave spenninger).
- LM35 krever en belastning, og de beste resultatene du vil ha hvis lasten er koblet mellom LM35 produksjon og-Vs (se Typiske bruksområder: http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf) ..og
Derfor tror jeg du skal oppgi din krets fra 12 /-5V og kompensere for DC offset skyldes ubalansert tilførsel med A1 forsterker / buffer 10 kpot så på 0V på ( ) av A2 du vil ha 0V ved utgangen av A4 ..

Lykke til ..

Takk for svare.

Du skrev:
"Derfor tror jeg du skal oppgi din krets fra 12 /-5V og kompensere for DC offset skyldes ubalansert tilførsel med A1 forsterker / buffer 10 kpot så på 0V på ( ) av A2 du vil ha 0V ved utgangen av A4 .. "

hvilke endringer bør jeg gjøre i krets for DC offset, jeg mener som pin Hva bør jeg gjøre??

beklager for å spørre om for grunnleggende, men jeg er dårlig på analoge kretser.

Med vennlig hilsen,
Amit

Pin (11) av LM324 vil gå til (-5V), nederst på 10K Pot til (-5V) - multiturn potten vil bli godt valg - og 100k motstand mellom LM35 produksjon og (-5V) ..Resten forblir uendret ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back