Skifte rør med MOSFETs

J

JIMHANDLEY

Guest
Hei til alle, alle som er interessert i å erstatte RF / IF rørene i eldre kommunikasjon mottakere, etcetera, med MOSFET? Cheers, Jim.

Høres ut som du ønsker å annonsere deg virksomhet på en veldig klønete måte.

hvorfor?? MOSFET Arent så god som ventiler for RF og Arent som lineær ingen mater hva folk sier jeg er enig sitt en klønete ide best overlatt alene ... ja kanskje en lyd forsterker kan bruke dem likevel hvorfor en MOSFET jeg ville bruke en fetlington her

Flere tiår siden disse erstatninger var for salg. De selv hadde pinout av rør for direkte erstatning. Jeg tror ikke at det er et marked for dem nå.

Jeg har sagt at fordi den opprinnelige innlegget var for generelt. Hvorfor noen ønsker å vite om noen andre har et konkret behov? å selge løsningen?

Om 40 år siden hadde jeg en rør type bil radio i en 1961 Buick at jeg byttet rør med JFET-tallet. Rørene operert med 12VDC plate spenning gjør det virkelig lett. Lydutgang var en Delco PNP "dørhåndtak" pakket klasse "A" effektforsterker på en stor heatsink. Etter retuning for liten forskjell i Stray kapasitans fungerte det fint. "Wow" instant on, ikke lenger vente på rør for å varme opp. Du trenger uttømming modus FET er å etterligne et vakuum tube.

Valve heptode blandebatterier er bråkete og lider av kronisk Intermodulasjon, ville erstatte dem med FET forbedre noen gamle mottaker. Jeg har tenkt på dette som et prosjekt, men trekke tilbake er at IO baser er vanskelig å finne! Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back