skrive data i RAM på EEPROM når det er strømbrudd

D

dnarenderreddy

Guest
Hei alle sammen, mitt navn er narender, en b.tech siste året grad.

engasjert gjøre mitt prosjekt om pre piad energi meter.Jeg møter en problemer med design.Kort om prosjektet mitt.det vil bli en energi meter ic som vil bli konvertere instantaneeous laste inn pulser og en microcontroller som skal telle disse pulsene og når stadig tellingen blir 1500 pulser deretter noen telleren er økes og er skrevet inn i serisl EEPROM chip.nå når stadig telleren er bare til mindre enn 1500 pulser, og det er strømbrudd, og alle ram innholdet tapt.i, EA totalt 1 kWh er brutt.så dette må jeg lage en strøm sikkerhetskopiere enhet (fra batery) som vil oppdage strømbrudd og swith på svært raskt når det er strømbrudd, og jeg vil skrive en interrup tjenesten rutine å skrive innholdet i møte i den serielle EEPROM og etter at min sikkerhetskopiere (fra batteri) enheten bør også stengt ned.og på strømmen gjenopptakelse jeg bør ta verdiene fra den serielle EEPROM og starter å telle fra der.

Hvordan kan dette gjøres, ikke flyktige ram er ikke en økonomisk ett så jeg skrånende gå for det.Kan noen hjelpe meg med noen andre lav kostnad krets og få mitt formål løses.

beklager min engelsk.

takk på forhånd.

Enklest batteri backup: bruke to diodes;
(Hoved strømforsyning) - |> - (LC) - <| - (batteri)

(LC) er kontrolleren og EEPROM
- |> - Og - <| - er diodes

Main strømforsyningen spenning skal være litt over batterispenning og diodes bør lave drop out type.

Du kan også legge til lading på batteriet (hvis nøye utformet batteri side diode kan bli fjernet; batteriet er ladet når main PS er online)

takkeside sir, men problemet mitt er ikke med opplading kretsen sin med oppdager strømbrudd ved svært raskere hastighet.im prosjektet engasjert ved hjelp av en klokke frekvens på 11,095 MHz klokke.Denne klokke hvor fort jeg bør gjenkjenne driftsstans og hvordan du kan oppdage så fort og slå på batteriet levere og gå til interrrupt tjenesten rutinemessig og lagre data i EEPROM og deretter slå på batteri også.

takk
narender

Sitat:

Tidlig varsling for nedstengning rutine

Kritiske systemer krever ofte en tidlig varsling når strøm-forsyning spenning (VCC) begynner å falle.
Advarselen lar tid for LP til å lagre viktige data og utføre "housekeeping" småting før avtagende VCC årsaker veileder å utstede en hard reset.
Hvis rå dc inngangsspenning er tilgjengelig, det kan overvåkes med en underspenning eller makt-fail comparator som igjen hevder en prosessor avbruddsordrelinje å indikere når unregulated forsyning er skjulte.

Du trenger bare å ha effekt i løpet av tiden det tar uContr.å skrive inn i EEPROM og til avslutning.I verste fall vil dette være et par sekunder.Denne kraften kan tas fra strømforsyningen kondensatorer.Trolig er det ikke behov for et batteri backup, bare større kondensatorer.
Å oppdage avbruddet må du kjenne vekselspenning.i stedet for DC spenning som strømmer på UC.På denne måten kan du gjenkjenne AC Avbrudd veldig tidlig når det er nok energi igjen på strømforsyningen til å lagre data.
Håper dette hjelper

Hei OlVi

Er det noe med utformingen av disse crcuits på nettet?
Jeg er ivrig etter å lese noe mer om det

Skål

Albert22 er riktig.
Avhengig av hva du
har å lagre i EEPROM restoljen energi er tilstrekkelig.
Jeg
har allerede gjort det ved hjelp av en H8S fra Renesas og det fungerer.
Jeg bruker en Fram til å lagre mer enn 100 32 bit parametere i den på powerdown.
I verste fall kan du bruke en supercap.

B.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back