skrive data til USB-port med MATLAB

H

hansmuller

Guest
Hei alle. Jeg ønsker å bruke USB-port med MATLAB. Jeg vil skrive alle data til USB-port og en PIC serie 18f2550 eller 18f4550 (jeg har ikke bestemt ennå) skal lese disse dataene via direkte USB. Er det noen som vet hvordan å kontrollere og skrive data USB port fra MATLAB? Jeg trenger help.Thanks på forhånd.

Jeg så vel overfor det samme problemet, har jeg vært på leting online siden ca 2 monthes nå, men tydeligvis, du skrånende bruke MATLAB for USB datainnsamling uten å få noen ekstra plugins [som kontroll boards og sånt]. Også, bemerket den at u kan ta USB-innganger fra usb via MATLAB, ved å skape DLL-filer og kalle dem gjennom MATLAB hovedvindu [kommandoen for call DLL-filer er "LoadLibrary']... men så vidt jeg knw du skrånende bruk som for sanntids logging, er input data lagret eller annen måte i en. dat-fil som deretter u nødt til gjenbruk for MATLAB ... Som råd, tror jeg det abt tide å begynne å tenke på usuing vanlig serial "RS232" som er fullstendig støttet av matlab ... selv om dette ikke er nyttig for de fleste labtops, er det USB/RS232 kabler [som er wht jeg begynner å gjøre, men jeg dont knw hvordan dette faktisk vil jobbe med søknaden min, men jeg skal prøve det ..] Du kan bruke Simulink verktøy å bruke den serielle kabelen ... eller u kan skrive "help serial" på hoved MATLAB vinduet for ytterligere hjelp .. Lykke til; Abuelezz PSattached er et blokkdiagram av blokkene u trenger for ur søknad

thx for svar. ja du er rett jeg tror USB port bruk er ikke støttet i MATLAB som seriell port. Jeg tror også bruke seriell port i stedet for USB. Jeg håper arbeidet USB RS232 omformere godt med MATLAB fordi som jeg vet at noen programmer ikke fungerer komfortabelt med omformere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back