Skrive inn RTC?

P

pro

Guest
Hei ..
Prosjektet mitt behov RTC å avbryte microcontroller på noen bestemt nytt.Kan noen fortelle meg hvordan jeg skriver alaram bytes i RTC BQ3287?Fortell meg hvordan å lese og skrive in2 RTC?Kan microcontroller skriver alaram bytes in2 RTC?Eller er det en programer som tar seg av programing RTC?Gi meg beskjed, tidligst mulig:)

Den BQ3287 (her er pdf http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/bq3287a.pdf) tilsvarer mange andre kretser.Dette Dataark (http://courses.ece.illinois.edu/ece391/references/mc146818.pdf) har en god beskrivelse på hvordan det fungerer.

Hei
Som i Dataarkvisning av mega128 mange eksterne enheter som RTCs, LCD-skjermer kan interfaced med den eksterne minnet port gitt til mega128.
Kan noen legge ut en link av opplæringen / program notat om dette?
Her er mine tvil,
1.Jeg tror dette er en Intel skriver UC (det har Ale, RDbar, WRbar osv.).Så da kjører ekstern enhet som RTC i Intel modus (RTC brukes er bq3285), når du kobler PIS av mega128 til tilsvarende nåler av RTC, Hvordan passere adresse / data til det?Hva er instruksjon for å gjøre det?
2.Det er en prosedyre for å håndtere data i RTC (innstilling / tilbakestille noen pins).Vil dette automatisk bli fulgt når jeg kobler den til UC bruker valgte porter og pinner og pass dataene?

Hvis mulig, hvis noen har alrady gjort dette samvirking, kan de legge inn koden?

takk.

Ekstern hukommelse grensesnittet er konfigurert gjennom MCUCR, XMCRA og XMCRB registre.Usng et minne grensesnittet kan være spesielt meningsfylt for grafikk viser, da en høy gjennomstrømming er beregnet.Tegnstøtte LCD kan lett interfaced gjennom tilfeldig port pins i 4-biters modus.For RTC, I2C eller SPI grensesnittet er mer egnet i de fleste tilfeller.

Hei
Takk for svar.
Men RTC chip bq3285 ikke har seriell tilkobling port.Derav grensesnitt kan bare gjøres ved hjelp av eksterne minnet porter.Og RTC er mer som eksterne minnet bortsett fra at den har noen av de registrerer internt i endring og viser klokkeslett, dato osv.
Jeg leste Dataarkvisning.
Min tvil er hvordan å sende data via eksterne minnet forbindelse port?
Hva C koden kreves for å sende data / adressen i RTC?
I bq3285 dataarket er det forklart hvordan du gjør det, det er hvordan du klinke adresse, hvordan lese / skrive data / instruksjon registrerer etc. bruker tre kontroll pins.

Men jeg tror bruker ekstern minne port dette kan gjøres automatisk (UC vil gjøre det).Dette er skrevet i atmega128 utvidet Dataarkvisning.
Det eneste som ikke er skrevet i atmega128 Dataark er at hvordan du gjør det?
hva C-koden er nødvendig for det?

Kan du legge inn de nødvendige instruksjoner i C-kode format ..
Koden for skriving eksterne minnet er også tilstrekkelig.

takk for innlegg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back