skyggen logic testing

A

akrlot

Guest
Testen av skyggen logikken som omgir minne gir en lav coverage.The minne er modellert som en svart boks.er det en måte å forbedre dekningen (ved hjelp tetramax og design visjon)
Thx in advance

Sett noen registrerer at input / output porter hukommelse og lage en dummy kartlegging mellom dem i testmodus.Dette gjør combinational Logics i memoy grensen kontrolleres og observerbar.I normal modus disse dummy registrene er forbigått.

thx for svar.er det en måte å skape registrene automatisk med Synopsys verktøy (design visjon, tetramax) ... jeg forsøkt å gjøre dette automatisk med design visjon:
(Se tegning visjon meny: Test-> AutoFix-> skygge logikk DFTwrapper) eller ved hjelp av kommandoen: set_dft_configuration-shadow_wrapper.men jeg får samme dekning når jeg eksportere netlist til tetramax.

Jeg synes du skal ikke bare sette "set_dft_configuration-shadow_wrapper", men også påpeke minnet cellen og de tilsvarende portene på denne datalager.

for eksempel:
set_wrapper_element top_module/I1/I2/memory_cell_instance_name
set_port_configuration-celle memory_cell-klokke CLKA
......( for alle porter)

detaljert informasjon henvises til den nyeste SOLGT dokumentet i Test Automation mappen.

thanx alle for svar.
Jeg var ikke i stand til å gjøre det med DFTC jeg har å sette inn teste poeng manuelt!

lage en ram-modell, så det kan være recoginized av ATPG verktøy.så skyggen logikken kan testes eller bruke macrotest metoden.den kan implementeres i mentor DFT verktøy eller tetramax

Jeg tror at spesielle minne modellene er nå tilgjengelig som kan hjelpe fullføre skyggen logikken testing uten tillegg flipflop innsetting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back