Slik avgjør lengden på antennen?

E

eugenehhk

Guest
Hei alle! Jeg er en student, har jeg trenger et prosjekt meg å bruke RF TX og RX modulus å overføre dataene. Jeg ønsker å spørre hvordan å bestemme lengden på antennen og hvordan man skal beregne utgangseffekten på signalet. (Hvis RF TX er 433,92 MHz og modulere modus er ASK.) THX: D

[Quote = eugenehhk] Hei alle! Jeg er en student, har jeg trenger et prosjekt meg å bruke RF TX og RX modulus å overføre dataene. Jeg ønsker å spørre hvordan å bestemme lengden på antennen og hvordan man skal beregne utgangseffekten på signalet. (Hvis RF TX er 433,92 MHz og modulere modus er ASK.) THX: D [/quote] Du kan finne mange programmer på nettet for beregning av antenner. For at frekvensen kan du bruke dipol, Yagi, quad, spiralformede eller mange andre motiver. Akkurat bestemme hva Antena du trenger og søke etter dataprogram som gjør beregningen. Utgangseffekt avhenger av hva du har i kraft utgangstrinnet. Datablad er vanligvis lett tilgjengelig på nettet.

For å beregne bølge-lengden nå dele med lysets hastighet av frekvensen i Hz. Eller forenklet, 300/freq.mhz = bølgelengde i meter .......

For 433MHz, bølgelengde = 693mm forutsatt at du bruker dipol antenne, bør det være bølgelengde / 2 (346.5mm) hver side fra fôret punktet. Lykke til!

[Quote = nycheung] For 433MHz, bølgelengde = 693mm forutsatt at du bruker dipol antenne, bør det være bølgelengde / 2 (346.5mm) hver side fra fôret punktet. Lykke til! [/Quote] Du bør ta hensyn til såkalte "forkortelse"-faktor. Sorry men jeg vet ikke om det heter sånn i engelsk. Det er noe multiplier at du må multiplisere beregnet dimensjoner for å få den ekte fysisk. For vanlig ledning er det noe som 0,95, for koaksialkabel er noe sånt som 0,66 hvis jeg husker godt. Ikke at det betyr noe mye ved høye frekvenser skjønt ... :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back