Slik bestemme tykkelsen på kjernen og prepreg brukt i PCB lag?

T

tennythomas

Guest
Det er sagt at tykkelsen av PCB avhenger av impedans. Slik bestemme tykkelsen på kjernen og prepreg brukt i PCB lag. Vennligst veilede meg. Er et program notat på dette tilgjengelig?

Den karakteristiske impedans på en PCB spor er avhengig av bredde, PCB materialet og avstanden til grunnplanet. Den PCB Materialet er ofte FR4 så den dielektriske konstanten er rundt 04.06 til 04.08. Avstanden til grunnplanet avhenger av hvor mange lag du bruker og hvordan de er laget. Du må sjekke med din PCB leverandøren med mindre du bare bruker to lag i så fall 1.4mm til 1.5mm er ganske normal. For beregning av impedansen bruker jeg Appcad - en gratis nedlasting. Jeg er sikker på at det vil være rikelig med andre. Keith

før montering laget stackup kontakte PCB fabricator og sjekke om han er OK med stackup.

Hei Keith, Takk for ur svar. U sa at Avstanden til grunnplanet avhenger av hvor mange lag du bruker og hvordan de er laget. Men jeg vet ikke hvordan å bestemme kjernen tykkelse og prepreg tykkelse. For eksempel: Styret tykkelse er 1,6 mm. TOP LAYER - 0.035mm CORE -? Mm GND FLY - 0.035mm Prepreg -? Mm PWR FLY - 0.035mm CORE -? Mm nedste laget - 0.035mm. OR øvste laget - 0.035mm Prepreg -? Mm GND FLY - 0.035mm CORE -? Mm PWR FLY - 0.035mm Prepreg -? Mm nedste laget - 0.035mm. kan u vise meg hvordan du får verdiene? Hilsen, Tenny Thomas

Hei Tenny, som NIKHILRAJ skrev, du må ta kontakt produsent for tilgjengelig thicknesses_ den FR4 produsent kan levere i 50um trinn, men jeg tror, ​​kan ingen PCB produsent og vil ha alle versjoner på lager ... Det er bra å se så mål ca ved 0,3-0.5mm for både ytre basis plater, kan resten av 1,6 mm platetykkelse du velger som youlike, bitif du har altså høy hastighet elektronikk om bord: den gunstige å ta for disse forsyning og bedriftens GND å bruke en thinst grunnlag plate / materiale eller kjerne (dvs. bare 100um med 2x bøkker, vil den fungere som et par 100PF bypass kapasitet på rett sted for levering :) ... Selv 1x cooper/2x cooper eller ingen cooper på grunnlag platene = Alle disse versjonene er mulig i PCB fabrikasjon, vanligvis vil leverandøren 1x/2x cooper + de nødvendige prepregs (på samme 50um fremgangsmåte som basisplates / kjerner) bruk, men tro oss: en konsultasjon i DETALJ trengs MED PCB PRODUSENT ... De fleste PCB produsent har en "inhouse" stackup_it vil bli billigere for deg (hvis det er en farbar i sortiment) og i kortere tid levert som noen ekstra konstruere ... BTW; Cooper tykkelser kan være andre som 35um også, enn grunnlaget plater (eller kjerner) er med 7.5/17/35/50/100um ... cooper å bestille. K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back