Slik bruker Matlab for DSP utvikling?

J

Jayson

Guest
Kan noen forklare hvordan Matlab kan brukes for DSP utvikling?
Er det mulig å lage et filter i Matlab og magisk implementere det i maskinvare?

- Jayson

Du trenger Xilinx Ise og Xilinx Systemgenerator programvare for design digitalt filter i MATLAB og målet til Xilinx FPGA.Velg Virtex FPGA helst.

Som mål for @ ltera FPGAs du trenger @ ltera QuartusII programvare og @ ltera DSP Builder programvare.@ ltera's Stratix GX FPGAs har chip Multiplikatorer som bidrar til å realisere svært enkelt.

Jeg har Ise men ikke System Generator, er et digitalt filter implementable på 30K gate FPGA?Hva er minste antall porter for å generere en anstendig filter for lave frekvenser som et band pass filter mindre enn 100 Hz.

- Jayson

Jeg tror det du mener er for full utbygging med bestemte DSP maskinvare.

Det kan hende du trenger mer enn MATLAB å gjøre dette arbeidet.

Jeg mener du kanskje trenger mer toolboxes for filteret design og som er målenheten for eksempel TI DSP Styret og Motorola DSP Board.

Du må også Real-Time Workshop, DSP og noen toolboxes.

Deretter Filter design eller blokkere diagram på MATLAB eller Simulink at for målenheten kan kompileres til C-kode, ASM Code og objektkoden og lastet til målet bord.

Hvis det ikke hjelper, bør du gå å se på MATHWORKS og lese det Dataarkvisning.
eye

Hi Jayson,

Du kan splitte design prosess i flere faser:
1.Design et filter i Matlab
2.Fortsatt i Matlab kan du simulere alle gjennomføring effekter, for eksempel ved hjelp av faste punkt koeffisienter, ha bestemt antall biter i adders og multiplikatorene
3.Har faktisk gjennomføring i HW (med dine favoritt synthesizer), eller i SW (for dette, nesten alle DSP har program-notater om hvordan man kan gjennomføre en furu)

Er det noen eksempler der ute som viser hvordan du gjør DSP med Matlab deretter syntetisere dette til en FPGA, vedlagt en ADC og DAC til FPGA og se det?Jeg vil bare se hele prosessen, en referanse design ville ikke vondt.

- Jayson

Bruk "sptool" og "fdatool" fra signalbehandling verktøykasse til å starte med filter design grunnleggende i Matlab

Du bør vurdere å xstreamDSP bord.Dette eval bord leveres med det du ønsker.Det har DAC / ADC ombord.Den leveres med sysgen og matlab eval programvare og har du noen eksempler på hvordan du bruker dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back