Slik deaktiverer UPS Auto avkjøring?

T

TOMIN333

Guest
Hei alle sammen, jeg har en WEP dukke 500VA PC-ups som jeg vanligvis brukt for min PC. Men ofte jeg vil ha den til å lade min mobil med lader når strøm ikke er tilgjengelig. Men problemet er, når lasten er svært lav, slås ups automatisk av etter noen sekunder (fra kald start). Har du noen ideer sothat jeg kan justere noen deler til å jobbe den på uten belastning. Vennligst gi meg noen positive kommentarer Thanks ..

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 16:19 ---------- Forrige post var kl 15:35 ----------</span></span>
Kan du forklare meg utnyttelse av ubelastet nedstengt i UPS. Kan jeg justere dette systemet ved krets endringer?

Men alle kretser ideen kan være forskjellige (som brukes i dagens sensing) så det er nødvendig til kretser

@ Thannara123, Takk for din kommentar. Men kan du vennligst forklare en prøve krets .. er det relatert til main IC?

Et annet valg er bare åpne UPS (hvis garanti perioden er over) og ta 12V tilførsel fra batteripolene. Nå kobler den til en 5V regulator si 7805 og koble det er utgang til en mobil lading punkt, med riktig polaritet. (Noen flere modifikasjoner lader kretsen kan være nødvendig, sier en motstand i serie ... noen måte, tror jeg denne metoden er bedre, slik at ingen trenger å slå på UPS) Enhver vei, vente på eksperter svar, fordi dette er bare min mening.

se linken [url = http://sound.westhost.com/project40.htm] Load Sensing Automatic Switch [/url]

For å begynne er det fornuftig å se innsiden UPS. På hoved plate kan skrives hvilken måte å koble damned "grønn modus". Så som gjøres på min Ippon 800, er det nødvendig for at dette skal bite av en motstand.

Kjære Eksperter, jeg også trengte samme hjelp. I min Prolink UPS, vil det slå seg av etter 40 sek uten belastning. Selv med en vanlig pære selv det går til off. Jeg har gjort dette før med en annen UPS. Hva jeg har gjort, i kretsen tar det en prøve fra den ut putte & jeg endre verdien av motstand. Men i dette Prolink UPS, er det to prøver å ta fra den ut putte. Fra Live & Neutral terminaler. Så jeg gjort motstanden verdien endres, men ikke bra. De motstand verdier er 2 M Ohm hver. Hvis du vil kan jeg sende bildet også av kretskortet. Pls hjelpe meg å deaktivere denne uten last cut-off.

Det kanskje en SMPS baserte UPS. Bytte strømforsyning ikke fungere uten et minimum belastning, for eksempel problemer i feedback loop, spole, etc uten minimum belastning. Så, kan UPS slå seg av for å beskytte seg selv. Nalin74, ville noen bilder hjelpe. Deretter kan det bli bedre forstått.

@ Nalin74, kan du legge bildene .. det vil hjelpe oss til bedre forståelse av kretsen elementene du nevnte.

Det kanskje en SMPS baserte UPS. Bytte strømforsyning ikke fungere uten et minimum belastning, for eksempel problemer i feedback loop, spole, etc uten minimum belastning. Så, kan UPS slå seg av for å beskytte seg selv. Nalin74, ville noen bilder hjelpe. Deretter kan det bli bedre forstått.
OK, at jeg vil få noen bilder og post her. Men dette UPS ikke en Switch mode. Det er en trafo type men med to tilkoblinger. Jeg normalt sett på T / F var det 3 tilkoblinger, og 2 for MOSFET og en for TAP (+) batteri. Noen måte bedre å se bildene.

@ Nalin74, kan du legge bildene .. det vil hjelpe oss til bedre forståelse av kretsen elementene du nevnte
Her er bildene.. I den ene har jeg viste ut putte tilkoblinger og fra å få det en prøve med to motstander. A & B Begge verdiene er om lag 1,2 M Ohm for én satt. Jeg har koblet veien og forsøkt med ulike verdier, men ingen av dem kan ikke holde ut putte. Innen 2 sek UPS slukkes og RØD LED med BEEP kommer. Jeg tror dette er poenget for ingen last prøvetaking. Men det er en annen TAP fra ut putte. Jeg har vist i det andre bildet. Det er en Ferrite T / F & få noen del av spenningen og gjøre noe. se X punktet. Jeg tror det er for overbelastning deteksjon kan være. Fordi dette UPS har en funksjon av begge Normal & UPS moduser overbelastningsvern.

Hvorfor noen ikke svare på dette? Men noen hvordan jeg kontaktet den lokale serviceverksted og rette opp problemet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back