Slik finner du L av en design

D

devop

Guest
Hei
de fleste av bøkene forteller oss hvordan du fastslår hvilken W / L, Hvordan kan jeg bestemme L? hva jeg burde vurdere mer about? For example: for en 0.35um prosess, vil lengden på de fleste av MOSFET være 0,35 for analog enhet?
takk på forhånd

L bestemmes vurderer faktorer som Transistor søkeord, utgangsimpedans behov, kapasitans i transistoren.

takk aryajur
utenom spesielle faktorer, slik som høy impedans resultere i en stor L. ......
for de fleste av MOSFET, er det en eksperimentell regel?

Hvis du vil ha gode matchende nåværende speil, L har til å være store, hvis du vil VGS å matche deretter lage L liten.For ikke å passe applikasjoner gjør L minst 10 ganger ΔL for teknologien.

takk for dine effektivt svar
men det Gaves meg en annen spørsmål:
Hvis du ønsker VGS å matche deretter lage L små, hvorfor?

For VGS å matche utgangspunktet W / L skal være store.Dette kan ses hvis du differensiere den aktuelle ligningen antar gjeldende konstant, men i vgs og Vth deriverbare variabler.Se vedlegg til Art of Analog Layout eller grå og Meyer.
ΔL for en teknologi er forskjellen på trukket lengde og den faktiske lengde i silisium.

Hei
Faktisk, mens techmology trender la oss til å ha mindre kanal lengde på transistorene, før dette er ikke veldig hyggelig for analog design siden matespenning må reduseres (for en god pålitelighet); slik analoge kretser ofte utformet nei med minstekravet kanal lengde ( dvs. 0.18u for 0.18um CMOS prosess) for å unngå korte kanalen effekter!
but siden for en bestemt amout of dagens produksjon motstand er svært avhengig av bias VDS and L av transistor, så å ha høyere DC få for høy hastighet program (spesielt i lav spenning programmer) L må være stor og å ha en spesifisert W / L ratio, parasittiske caps.også er økt.
Her CADs er introdusert til optimal design, men mange års erfaring kan bidra til (analog) designere.
Håper å være nyttig, hvis du vil ha klikker du på "Hjelp meg" knapp, det koster ikke deg!

Vennlig hilsen
SAZ

L er detemined ved å vurdere systematiske feil og tilfeldige feil også ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back