Slik forbedrer S21 i LNA design?

C

cqmyg5

Guest
Jeg lærer å lage en typisk enkel LNA gjort av to kaskadekonfigurasjon Moses på 0.18um prosessen.men det virker defficult å forbedre S21 fra 10dB (nåværende) til 16dB (mål).

Den LD er 12nH, 25ohm nå.Jeg could't øke dette inductor av avløp og på grunn av området grensen og området MOS er litt stor nå (m / l = 700u/0.18u).

Så, hva er den andre veien for å komme til S21 = 16dB?

Jeg er ikke en ekspert på RFIC design.Siden ingen andre har reagert, la meg gi noen generalisert forslag som kan inspirere deg til å ha et flash av innsikt om hva den riktige tingen å gjøre.

1.Kan du legge til noen parallell Capacitance til inductor slik at din opererer frekvens den totale impedans er større?

2.Kan du bruke en krets topologi der impedans av neste stadium eller last er mindre slik at inductor parallelt ikke redusere den totale belastningen impedans så mye?

W / L forhold incredibely høyt.Gate-substrat Capacitance minsker S21 anormally.

Kontroller din krets og beregne minimum W / L ratio du trenger.

Hvilken frekvens du arbeider på?Hvis du jobber 500 MHz og over, 12nH Kilde indcutance er stort ..

Det er noen feil i din krets tror jeg.Hvis du ikke oppmerksom, kan du legge det ut til å etterforske ..

bredden på MOS beregnes ved w = 1 / (3 * w * l * c * RS) for å minimere NF; og LD er ikke en kilde inductor men en tapper (last) inductor.operatørselskapene frekvensen 2.5GHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back