Slik importerer S2P filen i Cadence SpectreRF?

R

Ruritania

Guest
Hei,

Jeg bruker ADS Momentum å beregne S-parameteren med spole, og jeg har problemet med å importere s2p filen til SpectreRF.

Jeg fant noen referanser foreslår å bruke 'sptr' commond under spekter å oversette s2p filen inn i e-para fil som spectreRF gjenkjenner.Men jeg prøvde alle opsjonene til kommandoen, fortsatt kunne ikke gjøre det.Har noen her gjort dette før?

Takk og hilsen,

Ruri

Hvilken versjon av Cadence bruker du?Hvis du bruker 5.141 eller 5.033 du trenger ikke å gjøre noe, nXport komponenter godta prøvestein eller ADS Citi filformater.
Men hvis du bruker 4.4.6 eller tidligere, må du bruke et program kalt «sptr" som konverterer prøvestein format til tråkkfrekvensen format.Faktisk er dette programmet er veldig enkelt rutine, men det er ganske nyttig.

Hvis du besøker DAC eller MTT neste måned, gå til Ansoft's booth og spørre dette spørsmålet.

De vil vise deg hvordan du gjør det.

Itai

itaifrenkel skrev:

Hvis du besøker DAC eller MTT neste måned, gå til Ansoft's booth og spørre dette spørsmålet.De vil vise deg hvordan du gjør det.Itai

sptr er sårbar ved at den forventer en meget bestemt overskrift.Momentum og annen programvare kan meget vel output Touchstone dataformat, men overskriften de genererer ikke bli gjenkjent av sptr og så du må manuelt endre det.

Hvis jeg husker, har den første linjen til å begynne med:
!Libra

En ting, forstår programvare bare ett format: enten ekte eller innbilt magnitude-vinkel, uansett hva overskriften sier.Jeg husker ikke hvilken det var (det var lenge siden jeg sist jobbet i det).Men prøv størrelsesorden / fase først og teste dine data ved hjelp av en enkel n-port simulering.

Greg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back