Slik kontroll utgangsspenning på en 555 timer?

A

ants

Guest
Er det mulig å kontrollere utgangsspenning på en 555 timer? For eksempel hvis jeg leverte 6V jeg kan få 4V utgang. Men hva om jeg ville ha en produksjon på bare 2V, hvordan ville jeg gjøre det? Thanks.

Hei, er The 555-utgang en såkalt "åpen kollektor" type, betyr, du har en motstand for å koble til din faktiske produksjonen forsyning. Velg en driftsspenning for det ordentlig til utgangspulsen amplitude behov ... Praktisk talt kan du dempe utgangssignal, eller selv velger mindre / lavere forsyning for pull up, dvs. gjennom en 2.1V Zener mellom tilbud og motstand. K.

K., utgangen av 555-timeren er ikke OC .. Utgangen av de 555 kommer fra en høy-aktuell totem-polet scenen .. Det kan kilde og synke strøm (≈ + /-200mA) .. Den enkleste måten å redusere spenningen er et 2-motstand spenning divider. Eller du kan bruke et potensiometer koblet mellom output pin og GND (se vedlagt bilde), eller en motstand etterfulgt av en 2V Zener diode, og så videre .. IanP: D

Jeg bare gjorde det, takk begge deler, brukte jeg et potensiometer.

Hei, Å, Im sorry! Jeg byttet det med en U / F converter ... Im unnskylde meg. K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back