SMPS g. transformless PSU

B

baba_sanfur

Guest
Hei alle,
Jeg trenger en strømforsyning for et produkt, og vurderer to alternativer: transformless PSU eller SMPS.Kan du hjelpe meg i denne avgjørelsen, basert på erfaring.

Inngangsspenning: 85-250vrms
Utdata spenning: 3V
Utdata Aktuell: ~ 40ma

pris - for 1K enhet, prisen bør ~ $ 0,5 (eller mindre Smile)
Størrelsen på PSU må være liten, siden det ikke er mye plass i produktet, derav - det kan heller ikke produsere mye varme.

takk,
NIR

Jeg
er i ferd med lignende conundrum.Mine er 90-140VAC i 12VDC-15VDC ut 5mA.Jeg betraktet som en omdirigeringen og diskrete HV regulator men trodde jeg
skulle kjøre gjennom en transformator mindre PSU.

Et par ting for 3V du definitivt skrånende bruke en zener omdirigeringen.Zeners har en veldig myk kneet på at lav spenning gitt bred inngangsspenning din zener gjeldende ville varierer mye og så vil din zener spenning.(for transformerless)

En transformerless (kapasitive dropper) grensesnittkonfigurasjon Bruke en regulator (diskrete eller tre terminal) problemet ville være inngangsspenning til regulator vil variere mye med line spenningen trolig overskrider maks skriving av tre terminal regulator jeg vet om i høy linje i (med unntak av kanskje TL783). Så utgangspunktet ville du bruke en diskret regulator og kanskje med LM385-1.25V referanse.Du ville trolig må bruke en TO220 oppdateringspakken for pass enheten.Du kunne vel pre regulere med omdirigeringen inntastingsfeltet til 3 Terminal reg men det vil fremdeles være ganske dissipative for omdirigeringen.Innen du også vurdere kondensatoren toleransegrenser for x2 linje hetter det vil trolig være billigere og mindre dissipative å bruke en offline-kontrolleren for en ikke-isolerte Buck eller Buck / boost.Som om ikke du kan treffe dine 50 cent målet med enten på 1K enheter lykke.

A slått dobbler ved skriving vil redusere skriving varianten du vil ha på å utforme kapasitive PSU.Just en annen mulighet.

Her eller noen av ONsemis offline kontrollerne med integrert bryter NCP10XX Series.

http://www.onsemi.com/PowerSolutions/search.do?searchString=NCP10&searchType=others&tabbed=Y&clearFilters=Y

ST har en Viper og powerint har også kontrollere for ikke-isolerte linje konvertering.Begge har programvarepakker til å forenkle din design.Gå til det nettsteder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back