SMPS tilbakemeldinger erstatning

E

eem2am

Guest
Hei alle,

Jeg leser i pole null analyse etc for compansating en SMPS.

det er vanskelig for meg og jeg lurer på dette lettere analysen skal anvendes .....

Tilbakemeldingene divider spenningen kommer til å bli forsinket av tilbakemeldinger komponentene ...... det er tilbakemeldingene kompensasjon komponenter vil filtrere tilbakemelding spenning ....... mengden av filtrering avhengig av sløyfe forsterkning og fase. ...... Jeg tenker ...

er følgende postulering riktig ...?....

Hvis SMPS produksjonen er oscillerende ... så det betyr at flere filtrering må brukes på tilbakemeldinger divider spenning?(dvs. caps behovet øker i verdi ... motstander må reduseres i verdi)?

Hvis SMPS forbigående reaksjon er for tregt ... så det betyr at mindre filtrering av tilbakemeldingene divider spenning er nødvendig (dvs. motstander behovet øker i verdi .. og luer må reduseres i verdi)?

her en enkel krets av SMPS
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=1095337 # 1095337

grittinjames,

ikke sikker på hvordan det krets hjelper OP.

eem2am, kan du finne god informasjon om en tilbakemelding på noen av ST's Flyback omformere med 6561-programmet notater.De går inn i pole analyse i detalj.

Hvis du har alvorlige oscillerende problemer ville jeg ser på resistive biasing av tilbakemeldingene nettverket til å begynne med - hvis gevinsten er for høy kan dette føre til at SMPS ic å starte forårsaker oscillasjon (avhenger litt av ic du bruker) .

oddbudman

Hei,

Hvis du begynner å legge mer hetter det vil forsinke mer tilbakemeldingen din, og fører til tung oscilattions.
det er ingen landskamper nødvendig tilbakemelding banen.hvis det er det shuld være på ikke mer enn noen pf

Takk grittinjames ..

men jeg tror landskamper ofte satt inn for å øke hastigheten på tilbakemeldinger ... ikke utsette det .... tenker på et lokk over den øvre divider motstander ... at atually sppeeds opp tilbakemeldingene spenning komme til feil forsterker.

Jeg er enig hetter over øvre divider ville fremskynde.
men alle de høye freqency støy vil komme til yr feil amp direkte.
hvis frekvens kompensasjon alternativet er det i din feil forsterker
Jeg tror du kan ha noen rettelse der

takk grittinjames ... jeg tar akkurat din godt poeng ...

og selvfølgelig kan vi stanse noe av det høyfrekvent støy form komme til feilen forsterker direkte av ikke bare å sette Cap over øvre divider motstand ... men setter en RC-serien over øvre divider motstanden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back