som kan gi flyt av tilpassede ic design

G

gaonkc

Guest
som kan gi flyt av tilpassede ic design.
hvordan du bruker ic 5.0 av Cadence.?
hvordan den skal brukes til å utforme et lite prosjekt?
tnx

1.Få alle behandle filer fra støperi;
2.Bruke disse filene til å bygge biblioteket (for skjematisk og layout);
3.tegne din skjematisk i Cadence; l
4.kjøre simuleringen bruker Cadence / hspice / synopsys etc;
5.draw utformingen henhold til skjematisk.

5.1 Draw layout
5.2 DRC / LVS Verifikasjonen
6.Layout parameter extraction / Parasitic motstand extraction.
7.Har etter layout simulering.
8.Hvis post-oppsettet simulering avslører noen problem, går du til trinn 5 eller trinn 3.

jeg vet dette emnet er lagt inn flere ganger så langt, BTW, her er et godt svar:

hxxp: / / turquoise.wpi.edu / CD /

Best!

Er det noen steder som kan gjøre CMOS 0.25 eller enda større billig og pakke det også?Gang siden jeg leste at prisene har falt ned til det nivået der amatører kan lage egendefinerte ICS, og jeg ville bare vite hvor?

- Jayson

Jayson wrote:

Er det noen steder som kan gjøre CMOS 0.25 eller enda større billig og pakke det også?
Gang siden jeg leste at prisene har falt ned til det nivået der amatører kan lage egendefinerte ICS, og jeg ville bare vite hvor?- Jayson

Ikke sikker på om dette.Mest støperier betalt 20K USD for 0.25um.Hvis du ikke bruker sine biblioteker kan de ikke kreve noe IP rettigheter.Chartret Semi har et freeware type politikk - ikke IP rettigheter til sine biblioteker, TSMC er motsatt.Jeg tviler noen hobbiest kunne ha råd til en chip kjøres i et støperi.

no, men du kan kjøre en chip på mosis for $ 3000
i USA for ca 20 stk.eneste regelen er mosis ikke ta fyr av gaten - du må være del av en bedrift eller universitet.nok å gjøre opp et selskap (ooh, en pre-IPO oppstart) er god nok.bli tatt for $ 20, og ringe opp mosis.De har gamle billige AMI og svært høy hastighet, svært dyre IBM prosesser også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back