Sony KV32S40 video blir blank, Audio OK.

S

sonyowner

Guest
Jeg har en SONY KV32S40.
Når jeg slår på TV, fungerer ok, og etter noen minutter, krymper Video vertikalt og blir blank.lyden fortsatt OK.
Jeg endre kanaler i denne modusen, kanalene endringen fordi jeg hører avviker kanalens lyd.
Jeg fant fra noen leser at det er en feil i Video-Out delen av hovedkortet.Når feilen oppstår i denne delen, spark sikkerheten krets i og snur video av.Åpnet bakdekselet, oppdaget video-OUT området, banket og flyttet noen komponenter, og fant at en lue 220UF, 50V (C540), når wiggled under en vertikal krympe når flyttet, førte bildet for å komme Ok.
Tenkte det må være en løs-tilkobling, og kan være en defekt cap.
Så fikk meg en ny 220UF, lue resoldered (med riktig polaritet) og TV fungerte fint i ca 8 timer kontinuerlig, og noen timer neste dag.
TV-er igjen virker på samme måte som før, og jeg lurer på om det er noen tips om noen som kan dele.
Setter stor pris på hjelp.
Takk.
Sonyowner: trcengineer (at) yahoo.com

Du er på rett spor dette høres ut som en dårlig loddetinn felles i vertikal nedbøyning krets, gå over den vertikale delen spesielt rundt nedbøyning IC og hetten du erstattes.resolder alle ledd, dersom det ikke hjelper starter trykke rundt den vertikale delene og flekker hvor V nedbøyning starte forverring fokus på resoldering i disse avsnittene.

Denne helga, resoldered jeg 7-pin IC (den som har en stor kjøleribben) igjen.
Jeg kunne ikke finne min forstørrende briller for å se leddene.Loddet igjen med noen gode glob av loddetinnet.
Siden da har det virket satt søndag og denne morgenen.Jeg fortalte at dette IC blir varm, og jeg lurer på om varmen får ikke utsvevende godt nok med på bakdekselet osv. installert.Jeg har tilgang til en laserstråle temperatur leseren på jobb.Jeg kommer til å sikte den på IC, og ulike swctions av varmeleder å profilere temperaturgradienten med tidens gang med TV aktivert.Hvis jeg ser noen temp høyere enn 85C, skal jeg stikke en 12V vifte nær åpningene på baksiden for å få varmen ut.
Så langt virker det OK, og jeg er en glad campingvogn.
Takk for innspill og støtte fra forumet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back