Spørsmål for Matlab

E

evoplus

Guest
Hei alle,

Jeg er for tiden prøver å designe et Matlab program for å finne ut koordinatene for hvert poeng av en enkelt eksponensiell finline taper struktur.Kunne noen gir meg noen tips som jeg har prøvd å ta med denne ligningen, men det holder ga meg feil selv om jeg har definert alle paramters, W1, W2, l, L?

w (l) = w2 (W1-W2) (1-l / L) ^ 2.5

Takk

Jeg antar at du har definert l som en matrise, og du må bruke. / Istedenfor / og. ^ ^ I stedet for.

Håper dette hjelper
BRM

dette er midler til å Aritmetisk Operatører / ^
håper nyttig
Godt nytt år

/ Slash eller matrise rett divisjon.B / A er omtrent det samme som B * inv (A).Mer presist, B / A = (A '\ B') '.Se \.
. / Array rett divisjon.A. / B er matrise med elementer A (i, j) / B (i, j).A og B må ha samme størrelse, med mindre en av dem
^ Matrix makt.X ^ p er X til makten p hvis p er en skalar.Hvis p er et heltall, kraft er beregnet ved gjentatte kvadrat.Hvis heltallet er negativ, er X invertert først.For andre verdier av p, beregning innebærer egenverdier og egenvektorer, slik at hvis [V, D] = eig (X), og deretter X ^ p = V * D. ^ p / V.If x er en skalar, og P er en matrise, ^ P er x x hevet til matrisen P makten ved hjelp av egenverdier og egenvektorer.X ^ P, der X og P er begge matriser, er en feil.
. ^ Array makt.A. ^ B er matrise med elementer A (i, j) til B (i, j) makt.A og B må ha samme størrelse, med mindre en av dem er en skalar.

Det er ikke nødvendig å bruke en. ^ Før 2.5 fordi 2.5 er et tall og ikke en matrise.

Hei evoplus,

1) har du ikke inkludert * (multiplicaton) operatør?(1-l/L)^2.5

w (l) = w2 (W1-W2) *
(1-l / L) ^ 2.5

2) er W en matrise og "l" et heltall senket?

Hensyn

Z

Hei Zorro,

I Matlab, har jeg tatt det * logge på ligningen.Som for l, jeg skal bruke 0 til 9 verdi med hver tilveksten på 0,2.Det ^ tegn fra min viten er for den makten tegn.Derfor av rett, min verdi på w (l) shld være i en matriseform rett?

Hei evoplus,

Ja, men "l" i w (l) er tolket som senket.
Dette bør gi det forventede resultatet (w2, w1 og L er skalar):

l = [0:0.2:9];
w = w2 (W1-W2) * (1-l / L). ^ 2,5;

Den resulterende "w" er en vektor av samme størrelse som "l".
Hensyn

Z

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back