spørsmål om 90deg sidespor coupler igjen

W

winglj

Guest
Hei, alle sammen.

Jeg har et spørsmål om 90 grader sidespor coupler igjen.

Den vedlagte Tallene viser to tester av grenen.The (a) er den tradisjonelle.Simuleringene viser ganske god isolasjon, retur tap og makt deler.

The (b) er den andre jeg prøvde.De to utganger linjen er i utgangspunktet roterer 90 grader for layout formål.Men simuleringene viser denne strukturen har en dårlig isolert og ikke med makt deler.

Jeg lurer på om det er noen designe (b) struktur før.Er det noen triks for å få en god ytelse for det coupler?

Takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det er merkelig Jeg vil tro det ville være ok, vil refleksjoner være litt annerledes, men ikke mye, hva skjer hvis du flytter de to andre innganger rundt på (b) bilde, så er alle porter som går inn og ut av samme retning rettferdig en annen retning enn i (a)?

La meg vite hvis du ser på det.

Ja, du kan gjøre det med optimalisering på linjer og hjørner.Lagt etter 48 sekunder:Vær oppmerksom på at 50 ohm linjer er forskjellige for port 3 og 4

Jeg ser ut som du er roterende linjene til nær strukturen.Hvorfor ikke roter bort fra strukturen?

Du er å redusere linjelengde og impedans måten den vist i figur B.

Etter noen runder med simuleringer, fant jeg ut at det roterte armene på port 3 og 4 kan ikke være for lukket til coupler.Uansett hvordan jeg optimalisert coupler strukturen seg i (b), vil det ikke fungere.

Så den eneste måten for meg er å mer det roterte armene litt vekk fra coupler, selv en liten brøk av bølgelengde forbedret ytelsen mye.Ganske overraskende.

Er du fortsatt står overfor problemet?Jeg forsto ikke.
Sorry for det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back