Spørsmål om analog strøm ringer

S

stormwolf

Guest
når chip har analog blokk og digital blokk, trenger to makt ring, en for analog og den andre for digital. Har to kraftige ringen trenger skjold? Og det analoge blokken er liten, den analoge kraften ringen like rundt analog blokk? hver analog blokk må behovet vakt ring? takk!

Hei stormwolf, Normalt, Marcos (analog) har makt ringer rundt dem.

analog strøm ring la kjerne (digital) er fri for støy fra analog del.

Jeg har se noen kurs, og jeg ser at på de opplæring, analog strøm koble til digital strøm, og jeg er forvirre at alle bok sa at analog strøm bør unngå kontakt med digital makt for å unngå støy. Har jeg trenger å legge til en analog strøm ring rundt kjernen?

Hei, Det er vanlig for analog IP å ha vakt ringer inni den. En vakt ring beskytte den analoge IP fra digitale nosie. Det er også viktig hvis det analoge IP opererer på forskjellig spenning. Vakten ringen består av diffusjon, godt og metall (vanligvis metall 1). For mix signal layout, er det ikke nødvendig å kjøre en strøm (av metall) ring rundt den analoge IP. Du gjør dette hvis du trenger å levere strøm til IP, og ikke for isolasjon. Imidlertid er det godt å holde et gap mellom mellom den analoge IP og digital layout. Merk at dette er ikke alltid nødvendig som utformingen av IP kan ha en lang vakt ring rundt den, og dermed digtal layout kan ikke komme nær den analoge kretsen. Det er også bekymring for pad makt ringen (dette er puten kraften som driver digital utgang, og også for ESD beskyttelse). Det er en vanlig praksis å bryte pad makt ringen mellom det digitale og analoge domene. Bryt det fysisk eller med en diode-breaker celle. Tydeligvis, har makt til å være tilkoblet til slutt. Dette gjøres vanligvis på kretskortet. Jo lenger unna denne sammenheng, desto bedre effekt isolasjon. Så, det er ganske få typen "power ring" vi snakker om. De er forskjellige og må ikke forveksles i en diskusjon. Regards, Eng Han www.eda-utilities.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back