Spørsmål om Cadence simulering

S

suria3

Guest
Hi People, jeg kjører en simulering for en optisk krets design som består av en begrensende forsterker og en felles modus tilbakemeldinger krets. Jeg står overfor et problem i tråkkfrekvens simulering, det vil si mens du kjører transient simulering det gir konvergens feilen som i vedlegget. Denne feilen bare kommer når jeg løper ved -40 grader og ikke i 27 eller høy temp. Så, ved å se på dette er jeg ikke sikker på hva som faktisk forårsaker denne feilen. Er det på grunn av kretsteknikk problemet, tråkkfrekvens spekter tid steg innstilling eller noe annet. Vennligst gi meg noen tilbakemeldinger slik at jeg kan feilsøke raskt. Takk, Suria

Jeg har møtt konvergens problemet, det var forårsaket av transister modell, jeg repalce en annen, det fungerer godt. Jeg tror du kan sjekke, men jeg er ikke sikker

[Quote = wang.yuanzhuo] Jeg har møtt konvergens problemet, det var forårsaket av transister modell, jeg repalce en annen, det fungerer godt. Jeg tror du kan sjekke, men jeg er ikke sikker [/quote] Hei, hvordan u erstattet med en annen transistor modell, siden im bruker IBM 0.18um, jeg bare har én modell fil av det.

Gjør jevn ratio til 0,1 det kan løse problemet. Steadt ratio er parameteren i analyse vinduer.

[Quote = pankajdudulwar] Gjør jevn ratio til 0,1 det kan løse problemet. Steadt ratio er parameteren i analysen vinduer. [/Quote] Hei, kan du vise meg, hvor kan jeg finne dette alternativet i Cadence. Thanks

[Quote = hi_tech] som trnsistor modell ur bruker, enten tt, ff, ss, SF, fs? [/Quote] For tiden bruker jeg TT prosessen fil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back