Spørsmål om cutoff frekvens.

P

pekoe

Guest
Hva er cutoff frekv.for TSMC0.18um & TSMC0.35um teknologier?

Jeg er ny i denne terminologien.

Hva er definisjonen av cutt-off frekvensen til en prosess?

Som jeg vet du kan få denne frekvensen ved å simulere en enkel forsterker (en foldet Kaskode forsterkeren kan oppnå maksimal frekvens eller båndbredde av prosess)

Hvordan kvantifisere du gjøre cutt-off frekvens?På 3db punktet på utgang vs inntaket?

andy1 skrev:

Hvordan kvantifisere du gjøre cutt-off frekvens?
På 3db punktet på utgang vs inntaket?

GM / C er adevice figur av fortjeneste fra dagene av ventiler / rør.Det kalles også "gevinst båndbredde produkt.Det er bare nyttig på enheter med svært lite motstand fra kontrollerende node (gate, base, rutenett) til den aktive delen av enheten.Derfor er det ikke brukes for bipolare junction transistorer.

Jeg tror du kan gjøre en frekvens domene simulering med en minimumsstørrelse MOSFET å få disse verdiene.

for eksempel kan du bygge en MOSFET forsterker for å kjøre simuleringen.

markty skrev:

Jeg tror du kan gjøre en frekvens domene simulering med en minimumsstørrelse MOSFET å få disse verdiene.for eksempel kan du bygge en MOSFET forsterker for å kjøre simuleringen.

Hvis ingenting spesifikt er gitt til deg så kan du regne med at 2 * pi * gm / C = m der m er overgangen hyppigheten av enheten (der gevinst på enheten aktuelle enhet).Brutto ca av C ~ CGS (baksiden av konvolutten sånt).Jeg håper det hjelper.

Takk for alle hjelp!Jeg tror jeg fant svarene fra papiret.Du kan ta en titt hvis du er interessert i dette emnet.RF-CMOS ytelse trender
Woerlee, PH; Knitel, MJ; van Langevelde, R.; Klaassen, DBM; Tiemeijer, LF; Scholten, AJ; Zegers-van Duijnhoven, ATA;
Electron Devices, IEEE Transactions on, Volume: 48, Issue: 8, 2001 august
Sider: 1776 - 1782

Jeg tror det ft er bare en omtrentlig verdi.Det vil forandre seg med prosessen variasjonen eller skjevhet forhold.Så 2 * pi * gm / CGS er en god tilnærming.Gray & Meyers bok snakker om dette.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back