Spørsmål om hvordan å bygge en low-pass-filteret?

G

gardenyu

Guest
Beklager å bry deg:Jeg har problemer når bygge et low-pass filter, det inngangssignaler er en 100 Hz 10V signal og en 5V 100k Hz ett er de kombineres ved inngangen.Jeg trenger bare 100 Hz signalet på utgangen for å slå på en microcontroller, (som jeg tror er lav impedans).Mitt spørsmål er:

1.Har du noen recommened Filtertype: ditt andre-oder, sallen-tasten eller noen andre?Jeg trenger så nøyaktig som mulig og ikke altfor komplisert.

2.Du har noen anbefalte opamps?Jeg trenger å bygge en gjennom-hull først.

3.hensyn til båndbredde, må det følge med høy frekv signalet eller lav freq?

4.Hvis hetten toleransen er en 20% en, er det en ustabil faktor?Jeg ønsker ikke 100 Hz signal å bli eliminert når som helst, er det et viktig signal.

Mange takk.

her er en paper om hvordan å bygge en svært lav cut-off frekvens filter.kanskje det vil hjelpe deg.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=710098 # 710098

Siden de 2 signalene varierer i hyppighet med en faktor på 1000 og er omtrent like i amplitude, har du sannsynligvis ikke trenger mer enn én-polet RC filter.Hvis cut-off frekvens er satt til ca 300 Hz, vil filteret har nesten ingen effekt på 100 Hz signalet, men vil attentuate 100 kHz signalet med rundt 50 dB.Dermed utgangen av filteret vil være en 10V 100 Hz signal og en 15 millivolt 100 kHz signal.Nesten alle op amp vil gjøre siden frekvenser er lave og ingen gevinst kreves.De op amp er bare nødvendig for å bufre signal fra antatt lav impedans belastning.En toleranse på 20% på kondensatoren vil ha liten effekt (cut-off frekvens vil variere mellom 240 og 360 Hz, ikke nok til å påvirke 100 Hz Signal nivå).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back