spørsmål om IC designflow

Vi kan få transistoren nivået CKT fra back-end verktøyene etter fullføre p & r.

Men jeg er vandrende hvordan kan vi putte tilbake ledningen RC i krydder netlist?Selv vi exrtact disse RC, hva ledningen modellen verktøyene kan legge ledningen RC tilbake??L-modellen?E'lmore modell?Transimission modell?

Jeg tror designe fra gate nivå til transistoren leve er en virkelig hard jobb hvis ingen cad verktøy.Løsningen er gjenbruke std cellen.

I digital IC design, vi vanligvis bruker sdtandard celle lib å realisere vårt system.

Den minimale deler at vi kan håndtere er portene i lib,

så tror jeg at transistoren nivået netlist er vanskelig å få.hqqh skrev:

Hei,

Jeg er litt forvirret om design methodes for ICs.

jeg vet det er en top-down og bottom-up design flow.

hvis jeg har en top-down design flyt som dette:design spesifikasjon -> behavioral description -> RTL beskrivelse ->

funksjonelle verifikasjon og testing -> logikk systhesis ->

gate-nivå netlist -> logisk verifikasjon og testing -> floor planlegging ->

fysisk layout -> layout bekreftelse -> gjennomføringMitt spørsmål:

er det mulig å få en transistor-nivå netlist når gate-nivå netlist er laget (jeg vil gjerne effektuere Spice simuleringer)?
kan noen gi meg en god link om IC design methodes?takk på forhånd,

hqqh

hvorfor vil du simulere til digital design under krydder?det vil være helt saktere og gjør ikke noen mening.normalt, er en gate nivå simulering nok for enda hi-speed design.

Så lenge du har et krydder netlist bibliotek, så du alltid kan konvertere verlilog netlist til et krydder, transistor-format ved hjelp nettran i Hercules.

Men, bare huske på at kan HSpice ikke ta i store design.Det vil aldri komme tilbake resultatet for deg hvis du gir den en full design (mer enn 1K porter).Du ønsker kanskje å bare trekke den kritiske banen for HSpice simulering.Du kan alltid gjøre det ved hjelp av PT-SI fra Synopsys.

Hei,
de 3 filene i innlegget ovenfor, er de samme filene.beklager for det.nettleseren min (opera7.01) spurte meg tre ganger om filen skal sended til elektroda-forum og jeg kunne bare fortsette hvis jeg klikker ja.
Hadde noen lignende problemer?

hilsener,
hqqh

til store system syntese, gate-nivå er tilstrekkelig til å utføre relaterte analyse og simulering.transister nivået er for komplisert til å vurdere for IC design flyt hensyn til ASIC eller FPGA-teknologi.selvfølgelig noen av de kritiske hendelsen som metastability, kappløpssituasjon og etc. bør vurderes, men transister nivået er ikke egnet til å være gå i detalj om ASIC design.stedet er systemdesign viktigere å bli lagt vekt på ASIC design.hvis jeg er feil, vennligst råd.

Hallo,

takk for svar.They were very helpful.

til cawan: i patentet US06493850 fra Texas Instruments "Integrated circuit design feil detektor for elektrostatisk utladning og lås opp programmer" et verktøy er beskrevet som kan simulere hele ICS på transistor nivå for å oppdage andre spenninger.og derfor spurte jeg, fordi jeg trodde på en standard ic designprosessen det er en top-down design flow.hvis ja du har bare gate-nivå netlist, som ikke er nyttig for transistoren nivå simuleringer.

beklager hvis patentet dokumentet er ikke koblet.Jeg har problemer med å attatch filer i elekroda.i dont know why!
Beklager, du må logge inn for å vise dette vedlegget

Egentlig, du har gjort en q-nivå netlist utføring oppsettet verifisering (jeg mener LVS).Men å få tilbake den q-nivået liste er fullt dependend på hva flyt du adopterer.Hvis bedriften har eget bibliotek, ja, kan du få Q-nivået netlist, på den andre siden, vil du aldri se at hvis du samarbeider med ASIC huset.Men jeg har ingen anelse om hvilke verktøy som er i stand til å trekke ut SPICE q-nivå netlist.

Hvis du gjør en grei digital design bør du ikke trenger å gjøre krydder simuleringer.

Hvis du gjør en digital PLL, DLL, eller noe som ikke er klinke til låsen eller FF til FF så ønsker du kanskje å simulere med SPICE-modeller.

stew

Ja, du kan, men først må du ha et krydder / CDL netlist bibliotek med alle enheter, hvis gate nivå netlist er Verilog netlist.du må oversette det å krydre eller CDL netlist.Vanligvis bruker jeg "nettran" å gjøre dette, endelig å kombinere de to netlists sammen.

u kanne fikk dspf filen fra mange
rc-komfyr og sim det å løse
dette problemet.
Men som jeg vet, de fleste rc-komfyr kan
Kun supprot Flaten dspf formatet godt,
dårlig hierarkisk format

Uansett hvilken flyt du adoptere, så lenge du kan få layouten er klar, kan du bruke LPE redskap for å pakke transistor-nivå netlist og parasittsykdommer RC (valgfritt).Den netlist kan simulere med noe krydder simulator.Vanligvis gjør vi det for mindre mixed-mode IC som trenger nøyaktig simulering med parasittiske RC som er generert av layout.For logikk design, bruk HDL simulering i gate-nivå er nok.

normalt, for digitale ic, er gate-nivå netlist nok til å kjøre digital simulering.for blandet og analoge ic, må du ha transistor nivå netlist å kjøre krydder simulering.
hvis leverandøren gi deg gate og transistor nivå bibliotek, kan du gjøre det.hvis ikke, kan du få transistoren nivå netlist etter P & R layout.

hqqh skrev:

Hei,

Mitt spørsmål:

er det mulig å få en transistor-nivå netlist når gate-nivå netlist er laget (jeg vil gjerne effektuere Spice simuleringer)?
kan noen gi meg en god link om IC design methodes?

H

hqqh

Guest
Hei,
Jeg er litt forvirret om design methodes for ICs.
jeg vet det er en top-down og bottom-up design flow.
hvis jeg har en top-down design flyt som dette:

design spesifikasjon -> behavioral description -> RTL beskrivelse ->
funksjonelle verifikasjon og testing -> logikk systhesis ->
gate-nivå netlist -> logisk verifikasjon og testing -> floor planlegging ->
fysisk layout -> layout bekreftelse -> gjennomføring

Mitt spørsmål:
er det mulig å få en transistor-nivå netlist når gate-nivå netlist er laget (jeg vil gjerne effektuere Spice simuleringer)?kan noen gi meg en god link om IC design methodes?

takk på forhånd,
hqqh

Jeg har også den samme tvil?der vil vi få Transistor nivået netlist fra??

tnx

Hei,
Først kommer til å tvile, er det mye mulig å generere Transistor nivå netlist selv når u har gate nivå netto listen.Egentlig u trenger en transistor nivå simulator for jobben u ønsker å gjøre ...

Jeg kjenner et verktøy kalt Star-SimXT som bruker Milkyway database for å redusere størrelsen på de detaljerte standard parasittiske format (DSPF) filer.Det transistor-nivå simulator tar parasittiske modellene fra DSPF filer og rygg-annotates dem i HSpice netlist.nå u kan gjøre full krydder nivå simuleringer.

om jeg tar feil, gjør corrrect meg.thx

Kiran.

HSIM kommer med en liten programvare alarmert v2s.
Det konvertere Verilog til Spice.
HSIM kan lese DSPF, så høres det å være løsningen.

OkGuy?

Den IC flyt av Cadence er den beste,
u kan få hjelp fra www.cadence.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back