Spørsmål om Lead acid batterilader med LM317

T

Tong

Guest
Trenger ugently din hjelp.Min bilbatteri er ute av spenning nå.

Denne kretsen kan beskytte:

1.Batteri inverse beskyttelse?
2.Ingen inngangsspenning protecttion?
3.Kort output beskyttelse (batteri)?

(Short skriving beskyttelse -> jeg ikke bryr seg fordi det ikke kan menneskelig feil.)Alle diodes bruk 5A,
ikke sant?og vi kan fjerne 1N4001 over IC,
ikke sant?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Et annet spørsmål Hvordan lage LED lys på når batteriet er koblet riktig.

Tong wrote:

Trenger ugently din hjelp.
Min bilbatteri er ute av spenning nå.Denne kretsen kan beskytte:1.
Batteri inverse beskyttelse?

2.
Ingen inngangsspenning protecttion?

3.
Kort output beskyttelse (batteri)?(Short skriving beskyttelse -> jeg ikke bryr seg fordi det ikke kan menneskelig feil.)Alle diodes bruk 5A, ikke sant?
og vi kan fjerne 1N4001 over IC, ikke sant?

Jeg er nybegynner og ønsker å beholde den enkleste.Kanskje jeg kan selge dette citcuit også.

Jeg tror jeg vil fjerne utdataene kondensatoren og 1N4001.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tong wrote:

Jeg er nybegynner og ønsker å beholde den enkleste.
Kanskje jeg kan selge dette citcuit også.Jeg tror jeg vil fjerne utdataene kondensatoren og 1N4001.

hva er max gjeldende du kan bruke til å lade batteriet?Vil imaging store transformatoren vil være nødvendig.

IamnotJunk wrote:

hva er max gjeldende du kan bruke til å lade batteriet?
Vil imaging store transformatoren vil være nødvendig.

Hallo,

om beskyttelse tiltak, tror jeg at 1N4001 kunne brukes også til produksjon serierekke 5A diode.Når produksjonen serierekke diode er til stede, ingen gjeldende ikke kan strømme tilbake til skriving,
og dermed 1N4001 er overflødig hvis senere er til stede, reverse gjeldende strøm fra batteriet vil ikke skade regulator og
5. En diode er ikke nødvendig.Jo mer alvorlig problem med beskyttelse mot reverseres batteri, som blåser sikringsskapet i alle fall føre til at batteriet gjeldende må regnes som effektivt ubegrenset.Dette resulterer i et enkelt design regelen: sikringene smelte integral bør ikke ødelegge diode.

Alternativt kan en invers operert MOSFET bryteren kan brukes som "non-selfdestructing" beskyttelse enheten.

Angående omkjøringsvei kondensatorer, National har en lignende batterilader programmet uten utgang kondensatorer.Vet ikke om det kan vise parasitic oscillations, men de ville ikke være et problem for batterilader, tror jeg.

Hilsen,
Frank

Takk for alle forslag.

Mest laderen har 2 knipetang, tewwzers for og -.Hva
er skje hvis brukeren korte dem sammen (kort output)?

Sikringsskapet er smeltet når

1.Inverse polaritet på batteriet?
2.Kort utgang?

Hei,
Sikringsskapet vil blåse bare for inverterte batteriet.Ved shorting av leder, den regulator produksjonen vil gå til 1.25V, som vil bli fordelt over serierekke 5A diode og gjeldende oppfatning motstander R3.Men en gjeldende innenfor det maksimale som er satt av R3 vil flyte og siden differensial spenning over myndighet maksimum nå, vil det bli varmt for fortsatt shorting av utdataene.Men det Termisk cutout funksjon i regulator bør ptotect det.
Hilsen,
Laktronics

Du kan fjerne IN4001 over regulator IC lykkelig da dette ikke er nyttig hvis serise diode brukes med Fuse.Dette 5 forsterkerne diode vil ikke tillate reverse gjeldende gjennom regulator og dermed ikke behov for IN4001.
Dette har kortslutning beskyttelse gjennom gjeldende sensing motstander R3.og batteriet reverse beskyttelse gjennom Fuse.

Apv1965

Takk jeg bygge denne kretsen ... ute etter en boks ...

Jeg bruker 4.5 x 3 tommer heatsink.Er det ok?
Jeg har tenkt å legge kjøleviften også.

Hei,
Du kan bruke hele backpanel av boksen som kjølefinne.Vertikalt montert svart anodisert aluminium varme synker med Fins er det beste valget.Du bør måle tilfelle temperaturen på regulator på et gitt omgivelsestemperatur for Max.vurdert nåværende og Max.forventet inngangsspenning og beregne enhetens Junction temperatur fra produsentens data av Θjc.Legg til denne temperaturen forskjellen mellom Max.forventede omgivelsestemperatur og ambient temp.der målingene ble tatt.Den totale temperatur bør være godt innenfor rammene av Max.Junction temperatur av enheten angitt.
Hilsen,
Laktronics

Kan noen fortelle meg hvor lang tid det tar å lade en 35AH batteri hvis jeg bruker LM350?Dessuten kan en "Lade Complete" LED være å indikere et fullt oppladet batteri?

bipinravalia wrote:

Kan noen fortelle meg hvor lang tid det tar å lade en 35AH batteri hvis jeg bruker LM350?
Dessuten kan en "Lade Complete" LED være å indikere et fullt oppladet batteri?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back