Spørsmål om MOS motstand som RC filter

K

kevinlin

Guest
Hei alle sammen, har jeg simulere et enkelt rc filter som NMOS spille som en resistor.The NMOS er partisk på terskel og triode region, så det kan ha stor motstand. I AC simulering, fant jeg en forutsi resultatet som en lav frekvens stang dukket opp, men etterfulgt av en RHP null er confused.Where den kom fra? I trans simulering, fant jeg dc poeng var ikke like 400mv men langsomt øke til 370mv og aldri nå opp til 400mv, meaned det at det ble sinked strøm i MOSFET? Takk for å gi meg forklaring.

[Quote = kevinlin] Hei alle sammen, har jeg simulere et enkelt rc filter som NMOS spille som en resistor.The NMOS er partisk på terskel og triode region, så det kan ha stor motstand. ............... [/Quote] Bias tilstand er etablert via gate-source spenning. Imidlertid er din kilde node flytende. Mer enn det kan ingen dc strøm gjennom sluket kildebanen. Vær forsiktig, AC simuleringene ikke alltid fortelle deg sannheten!

Ja, is.In det mitt valg, det er en low-pass filter. I simuleringen min, fant jeg ut at det ikke en lineær motstand. So gebyret på og utenfor cap er forskjellige.

I simuleringen min, fant jeg ut at det ikke er en lineær motstand.
Ikke surprizing, faktisk. Når det gjelder overføring funksjonen null, kan du bare ta et (veldig liten) CDer med noen FF ... Også ikke surprizing for en reell enhet.

Bruke en MOS som motstand i triode men i subthreshold regionen er vanskelig fordi endringen i DC spenninger endrer også den effektive motstanden i en eksponentiell måte. Kretsen løsningen er at porten stasjonen er dependend på motstanden polspenning. Men underlaget effekten at gjennomføringen for NMOS vanskelig. Det er enklere med isolerte NMOS eller PMOS hvor underlaget kan kobles til filtrere input. Deretter gate drives av en forsterker som forskyve DC spenningen på filteret ved MOS motstanden gate stasjonen spenning. Når det gjelder CDer som fungerer som kilde til null har jeg tviler på at modellen er riktig. Hvis du jorde underlaget er det bare en bortkommen cap fra avløp til kilden. Porten fungerer som et skjold. Ved høyere frekvenser en distribuert MOS modell som deler en typisk lang kanal i kortere kanal segmenter er mer nøyaktig. Også her noen CDer er typisk ikke funnet. Underlaget har et distribuert motstand og at jeg synes gir en viss kobling direkte fra avløp til kilden w / o kanal effekt. Så ta en nærmere titt på modellen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back