Spørsmål om motstand

R

Rxtension

Guest
Jeg har en Ion generator Kit den bruker (30) 1N4007 dioder og (30) 0.01UF kondensatorer og motstandene er 3M3.Jeg vil opp kondensatorer til 100N slik at jeg kan generere flere ioner, så spørsmålet mitt er Betyr det at jeg må opp motstandene på slutten av kjeden?tilfelle til hva?Takk på forhånd!

DC

Du trenger ikke å øke kondensator verdi, men du kan hvis du vil.Det er lengden på diode / kondensator kjeden som setter slutten spenning og ion discharge rate.oppmerksom på at det er en lov om avtagende avkastning med denne typen generator, slutt diode tap og kjede impedans at økningen blir mindre ettersom det blir lengre.

Brian.

Jeg hadde en mulighet til å arbeide med tilsvarende krets i en annen størrelsesorden.Den motstander og kondensatorer ble parallelt med dioder.Hensikten må være å vite.Økning i disse kondensator verdier vil øke ac komponenten på utgangen, men jeg ikke hjelpe for å øke dagens kapasitet.
Hva kommer til hjernen min er å sjekke om den nåværende kapasiteten på ac innspill til kjeden er tilstrekkelig til å nå hva du skal.Hvis den ikke, prøv å bruke høyere inngang ac sourcing kapasitet.
Raoof

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back