Spørsmål om PENABLE signal i APB bro

C

chiguoquan

Guest
Den AMBA spesifikasjonen sier at APB brua genererer en PSELx signal for hver slave, og alle slavene har samme PENABLE signal. Men APB skjermen i QuesteSim har folowing påstanden: APB_05: The PENABLE signalet skal ikke være høy når PSELx er lav. Hvordan kan denne påstanden være fornøyd mens alle de salves er drevet av den samme PENABLE signal?

det ikke Metter ikke PENABLE vil høyt eller ikke hvis PSEL er lav. den PENABLE er bare en globle enable signal for APB. hvis u er design en slave. den PSEL skal dekode fra en adresse dekoder for å velge hvilke APB slave. så hvis APB slave enheten ikke er valgt enn bare ignorere PENABLE, det er det .. Eksempel: tilordner velg = PWRITE? (PSEL & PENABLE): (PSEL | PENABLE);

Jeg forstår hva du sa. Jeg er bare forvirret når jeg støter på denne meldingen: OVL_ERROR: ASSERT_NEVER: QVL_APB_VIOLATION: The PENABLE signalet skal ikke være høy når PSELx er lav: Test uttrykk er ikke USANN: alvorlighetsgrad 1: gang 340 ns: clk80mdomain_tb.u6.u4.mon0.APB_05 . ovl_error_t Den APB Monitor dokumentasjon sa at APB skjermen skal plasseres inne i slave eller inne i APB broen. Kanskje dokumentasjonen gjør en feil, og jeg bør plassere skjermen inne i brua, ikke inne i slave. Takk for ditt svar. [Quote = cherjier] det ikke Metter ikke PENABLE vil høyt eller ikke hvis PSEL er lav. den PENABLE er bare en globle enable signal for APB. hvis u er design en slave. den PSEL skal dekode fra en adresse dekoder for å velge hvilke APB slave. så hvis APB slave enheten ikke er valgt enn bare ignorere PENABLE, det er det .. Eksempel: tilordner velg = PWRITE? (PSEL & PENABLE): (PSEL | PENABLE); [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back