Spørsmål om RHS av Maxwells ligninger

S

sundaram

Guest
I RHS av Maxwells ligninger, vi har variabler som D og B. For å minimere antall variabler, bruker vi bestanddel ligningen lignende, D = εE og B = μH. Hvorfor ikke bare vi direkte skrive E og H der i Maxwells ligninger i stedet for hver for å angi dem i de konstituerende ligninger ...? ber svare meg ..

I lineære materialer, er polarisering tetthet (i coulombs per kvadratmeter) og magnetization tetthet (i ampere per meter) gitt ved: og og felt er relatert til og med: hvor som χe er elektriske mottakelighet av materialet, er χm den magnetiske mottakelighet av materialet, er den elektriske permittiviteten av materialet, og μ er den magnetiske permeabiliteten av materialet (Dette kan faktisk bli utvidet til å håndtere ikke-lineære materialer i tillegg, ved å gjøre ε og μ avhenger av feltstyrken [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] http://en.wikipedia.org/wiki/Maxwell% 27s_equations også sjekke det

men jeg tror u har ikke skrevet ligningene der i svaret ... kan u pls gi dem ...?

[Quote = Sundaram] I RHS av Maxwells ligninger, vi har variabler som D og B. For å minimere antall variabler, bruker vi bestanddel ligningen lignende, D = εE og B = μH. Hvorfor ikke bare vi direkte skrive E og H der i Maxwells ligninger i stedet for hver for å angi dem i de konstituerende ligninger ...? ber svare meg .. [/quote] Vel den opprinnelige årsaken er at vi ikke vet hva som er det mediet vi opererer i! For eksempel lar ta en av Maxwell ligningen: Del X (H) = (Dow (D) / Dow (t)) + J, hvor J representerer strømninger som kilde strøm, drift curret etc som er lagt for konsistens! Nå hvis u ønsker å erstatte D ved εE, da Dow (D) / Dow (t) = ε * (ned (E) / ned (t)) + E * Dow (ε) / Dow (t). Vi skriver som dette, fordi vi ikke kan anta ε forblir konstant med tiden .. Det er, kan bølgen i ett medium på en gang komme inn i et annet medium på en annen tid .. Så vi bør ikke skrive direkte sånn! Håper svaret wil være tilfredsstillende for deg .. Hvis ikke, så spør meg mer ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back