spørsmål om Synopsys tørrfilmtykkelse kompilator

J

JesseKing

Guest
design kompilatoren integreted med DFT kompilatoren kan syntese RTL kode til en skanning kjede klar netlist, men jeg dont vite hvor å generere dem teste styresignaler og komponenter.

For eksempel
Hvordan koble port aktivere "Shift" syklus kalt scan_en til alle dffs?
Når minnene brukes i design, en omkjøringsvei MUX kontrollert av signal scan_mode bør legges, når tri-state portene brukes i design, dekodere og MUX bør legge til kjøre tri-state Gates 'aktiverer pins; når gated klokker eller angi / reset signaler finnes i design, bør MUX legges også.Hvordan er disse komponentene innført?Er de genereres automatisk av tørrfilmtykkelse kompilator eller manully introdusert i RTL koden?

Med vennlig hilsen,
Jesse

Jeg legger scan_mode manuelt, og sett den til 1 når sette DFT.Synopsys har noen kommandoer for å angi scan_en, scan_clk, DI, DO, Du finner det i SOLGT manual.
Du får fikse Inout til én retning, og omkjøringsvei SRAM selv i stedet for DC verktøy, selv om den kan gjøre.

å lage porter kan du introdusere disse kommandoene i din syntese script:
create_port-retning "i" (test_se)
set_scan_signal test_scan_enable-port test_se
bruker lignende kommandoer til å skape test_so og test_si
Jeg tror bruddene du snakket om er løst automatisk og det genereres netlist inneholder en syntetisk skanning kjede med fiksering av tørrfilmtykkelse regler brudd (gated klokke ...) så du trenger ikke å redigere RTL koden.

hello akrlot,
Hvorfor trenger dere test_so og test_si?Jeg trodde at du kan bruke det normal input output portene på design til feed / retrive testen vektorer?

takk

peen1 skrev:

hello akrlot,

Hvorfor trenger dere test_so og test_si?
Jeg trodde at du kan bruke det normal input output portene på design til feed / retrive testen vektorer?takk

wkong_zhu skrev:

Jeg legger scan_mode manuelt, og sett den til 1 når sette DFT.
Synopsys har noen kommandoer for å angi scan_en, scan_clk, DI, DO, Du finner det i SOLGT manual.

Du får fikse Inout til én retning, og omkjøringsvei SRAM selv i stedet for DC verktøy, selv om den kan gjøre.

JesseKing skrev:wkong_zhu skrev:

Jeg legger scan_mode manuelt, og sett den til 1 når sette DFT.
Synopsys har noen kommandoer for å angi scan_en, scan_clk, DI, DO, Du finner det i SOLGT manual.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back