Spørsmål om utnyttelse av Mosfet for å bytte

M

movie_freak

Guest
Jeg er forvirret når det gjelder utnyttelse av MOSFET for å bytte: Hittil hva jeg helt forstår er: Case 1: http://www.physics.udel.edu/ ~ watson/scen103/mos4.html sak 2: http://www.physics.udel.edu/ ~ watson/scen103/mos5.html Fra ovennevnte sak to er i lav-side bryter konfigurasjon og sak man er i high-side. Jeg tenkte at n-kanalen brukes som høy-side bryter og p-kanal for lav-side bryter .. men jeg senere fant ut på google at n-kanalen kan også brukes for lav-side og p-kanal for high-side. Dette skapte forvirring og spørsmål .. Gutter pls bare med meg .. spørsmålene mine kan være dumt fordi jeg ikke har mye kunnskap om dette .. her går de: -> Er det sant at p / n-typen kan arbeide i både høy / lav konfigurasjon .. -> Hvis begge kan jobbe i begge konfigurasjoner Hvorfor har vi to separate MOSFETs .. (Hvis dette er tilfellet den eneste forskjellen er at jeg vet er motstanden gitt) -> Er det noen endringer eller visse elementer som må legges til en bestemt p / n typen til å jobbe i visse høy / lav-konfigurasjon eller ingenting saken noen MOSFET kan brukes i alle konfigurasjonen som det er .. -> Hvorfor trenger vi en kjøretur for å arbeide MOSFETs i H-Bridge konfigurasjon, ellers så jeg min MOSFET blir brent .. Mange Takk, Surya

I en ideell verden ville du ha AP kanal i den høye siden, og en N-kanal i den lave siden av en bro. Den vanligste konfigurasjonen er en n-kanal i både den høye siden, og den lave siden. Dette er fordi N Channel MOSFETs er mer rikelig og billigere enn p kanal MOSFET. Å kjøre den høye siden MOSFET, ville du vanligvis bruker en driver chip. Disse incorperate en diode kondensator bootstrap krets for å generere spenning som kreves for å kjøre den høye siden MOSFET. Det beste stedet for informasjon om dette, er å besøke en produsent av driver chips, for eksempel IR. De har mange brukertipsartikler og kretser for deg å bruke.

god info .. Takk kompis ..! Jeg skal prøve å samle mer info om driver nå ..: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back