Spørsmål om verilogA beskrivelse av ekstern enhet

A

Arbil

Guest
Synes temaet i mitt forrige innlegg er ikke så populær ... hehe

Mitt spørsmål er hvordan å beskrive de eksterne MOSFET?Nå må jeg bare få spesifikasjonen av eksterne MOSFET, men det er noen parametere forvirrende meg, QG, Qgs, Qgd - (gate avgift), CIN, Court, Creverse - (testet @ 1MHz).Jeg har sett en modell fil av en bestemt type MOSFET levert av produsent.NMOS, PMOS (brukt som CGD) og cap (mellom g og s) brukes til å bygge modellen.Men etter simulering, fant jeg at akkurat CIN ligner på verdien av den i spec.Så jeg er forvirret.Hvilke parametere i spec på eksterne MOSFET er kritiske for hele kretsen som må accordant i modell?Hva er vanlig måte å beskrive dette MOSFET i simulering?Og hvis jeg vil beskrive den i Verilog A, som parametre skal tas med og hvordan å skrive det?

Et annet spørsmål er hvordan man skal modellere spole med variabel motstand?Jeg fant i spesifikasjonen av spole at det er en variabel motstand serie med spole, med en verdi a * sqrt (f).f er frekvensen av jeg i spole.Etter min mening, denne motstanden bare påvirker i AC signalet, slik at strømmen er det bare i slekt med AC delen av jeg i spole.Er det noen måte å skrive det på språket i Verilog A eller beskrive det direkte i skjematisk?

Stor Takk for hjelpen, responsen er enhver velkommen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back