Spørsmål på laminat materialer for RF kretser / antenner

B

bingjiang99

Guest
Dear all,

Jeg har spørsmål om laminat materialer for RF kretser / antenner.Jeg vet at det billigste materialet FR4.Men dens tap tangent DF er svært høy (@ 0,018).Er det noen andre materialer med lave kostnader og lave tap tangent?Roger serierekke dyrere enn jeg forventet.

Takk,

hei,
de to viktigste elektriske funksjoner i en laminat er Er og tand (tap).Men dette funksjoner varierer med frekvensen!.For eksempel FR4 fungerer opp til 1 GHz, men lenger enn at den har store tap.Rogers er mer egnet for høy fequency.
håper dette hjelper.
hilsen

PD.Jeg har jobbet i S band (2GHz) med RTduoroid6002 (Er = 2.94, tand = 0,0012) og Arlon1000 (Er = 10, tand0.002), men begge er svært kostbart.Den billigste jeg har jobbet med er RO4003.

Hei dch316,

Takk for svar.Jeg jobbet til 1 GHz.Jeg trenger å begrense Dk (er) på rundt 3 -5.Men tapet tangent er den viktigste parameteren for meg.Selv Roger 4003 er om lag 10 ganger dyrere enn FR4.Er det noen billigere materialer?

Takk,dch316 wrote:

hei,

de to viktigste elektriske funksjoner i en laminat er Er og tand (tap).
Men dette funksjoner varierer med frekvensen!.
For eksempel FR4 fungerer opp til 1 GHz, men lenger enn at den har store tap.
Rogers er mer egnet for høy fequency.

håper dette hjelper.

hilsenPD.
Jeg har jobbet i S band (2GHz) med RTduoroid6002 (Er = 2.94, tand = 0,0012) og Arlon1000 (Er = 10, tand0.002), men begge er svært kostbart.
Den billigste jeg har jobbet med er RO4003.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back